Zaključak panela SBF-a-: Dobra infrastruktura uslov za razvoj i privlačenje investitora
Svoja iskustva u pogledu infrastruktre predstavio je Xiong Tao, zamjenik gradonačelnika Yiwu, grada kineske provincije Zhejiang koji se često naziva “gradom trgovine” Dobra infrastruktura koja se ogleda kroz napredan cestovni i željeznički saobraćaj, vodovodne i kanalizacione mreže i druge popratne objekte jedan je od najvažnijih parametara za razvoj i ekonomski napredak kao i za privlačenje stranih investicija. Zaključeno je ovo na panelu Sarajevo Business Foruma gdje je govoreno na temu “Infrastrukturni razvoj – globalni izazovi i pristupi”, javlja Anadolu Agency (AA).
Svoja iskustva u pogledu infrastrukture predstavio je Xiong Tao, zamjenik gradonačelnika Yiwu, grada kineske provincije Zhejiang koji se često naziva “gradom trgovine”.
Kroz Yiwu, kako ističe Tao, trgovinom prođe oko 70 posto svih poklona i roba koji se razmjenjuju u Kini.
Također, od grada Yiwu do Madrida proteže se najduža željeznica na svijetu koja prolazi kroz osam zemalja: Kinu, Kazahstan, Rusiju, Bjelorusiju, Poljsku, Njemačku, Francusku i Španiju. I pored važnosti tog megaprojekta, Tao ističe da se tamošnje vlasti susreću sa brojnim izazovima.
“Jedan od izazova je infrastrukturna interkonektivnost. Ta željeznica ide kroz osam država, dužina te željeznice je drugačija u svakoj državi, roba koja se prevozi se mora prebaciti iz jednog voza u drugi i to traži puno vremena i to je naša najveća poteškoća. Tražimo partnere da se investira u željezničke projekte kako bismo mogli bolje uraditi tu logistiku. Druga stvar su trgovinske prepreke, moramo dva puta ići na carine i to također otežava stvari za nas, to su sve izazovi sa kojima se moramo suočiti”, naglasio je Tao.
I prioritet vlade Indonezije jeste problem infrastrukture u toj zemlji, rekao je Alwi Shihaba, specijalni izaslanik predsjednika Republike Indonezije za zemlje OIC-a (Organizacija islamske saradnje).
Govoreći o infrastrukturi Indonezije, naglasio je da se ta jugoistočna azijska zemlja sastoji od 17 hiljada otoka od kojih je skoro sedam hiljada naseljeno. Država je, kako je rekao, “podijeljena” na zapadnu i istočnu stranu po parametru razvijenosti, što aktuelna vlada nastoji promijeniti.
“Zapadni dio je napredniji, ima više investicija, posebno na Javi dok istočni dio ima manje investicija zbog slabe infrastrukture. Sadašnja vlada insistira da infrastruktura bude finansirana od strane vlade jer niko neće otići tamo da radi autoputeve. Kada govorimo o izazovima, msilim da su svi svjesni da je Indonezija relativno uspješno u pogledu rasta. Prije 2,3 godine imali smo stopu rasta od šest posto, ambicija vlade je da to bude sedam posto. Imamo ogromne prilike za investicije ali problem se odnosi na percepcije, jedan od problema je nepostojanje reformi, postojeća administracija nastoji poboljšati poslovu klimu”, rekao je Shihaba.
Kada je riječ o infrastrukturi u regiji Balkana, ona se može i mora unaprijediti, smatra Zhang Xiaoyuan, generalni direktor kineske kompanije za Srbiju “Kineske ceste i mostovi”.
Prema njegovim riječima, kompanija koju predvodi je u 2015. godini investirala oko 2.500 kilometara autoputa u Kini od čega je već pola u potrebi.
“Naša kompanija je postala najveći investitor u Kini u izgradnji autoputeva. Kada je riječ o ovoj regiji, već smo završili projekat u Beogradu. Prema procjeni srbijanske vlade, projekat je dobro protekao i u okviru vremenskih odrednica. Prošle godine smo imali projekat u Crnoj Gori na osnovu platforme bilateralne saradnje dviju vlada, treba raditi na tim stvarima”, rekao je Xiaoyuan.
Bosna i Hercegovina je projektom izgradnje Koridora 5c koja će povezati luku Ploče sa Budimpeštom uzela učešće u širenju trans-evropske mreže, podsjetio je Ian Brown, šef predstavničkog ureda Europske banke za obnovu i razvoj u BiH sa sjedištem u Sarajevu.
Poboljšanje infrastukture u BiH i zemljama regiona je, kako je naglasio, prioritetni zadatak Ureda.
“Dijagnoza koju je uradila Svjetska banka pokazuje da je željeznički prijevoz jako ograničen u BiH i zemljama regije i da kompanije teško posluju. Prošle godine smo investirali u projekte transporta na Zapadnom Balkanu, i u BiH. Sa privatnim investitorima se pokušavalo sa Koridorom VC, to nije uspjelo jer je bila jedna ponuda, ona je bila preskupa: nije bilo konkurencije i cijene kapitala koji privatni investitori imaju razlikuje se od državnog. Kako možemo te investicije olakšati, treba naći način kako da se za privatne kompanije smanje ti troškovi za kapital”, zaključio je Brown.
Akos.ba