Turkish Airlines ima 211 žena pilota, najviše u svijetu aviokompanija
Bedriye Tahir Gökmen je bila prva turska žena pilot u avijaciji Turske 30-ih godina XX stoljeća, a slijedila je Sabiha Gökçen, jedna od usvojenih kćerki Mustafe Kemala Ataturka, inače porijeklom iz Bosne i Hercegovine, koja je postala prva žena pilot vojnog aviona 1936. godine. Ali, do 1993. godine žene nisu bile piloti u komercijalnim aviokompanijama Turske, kada je Emel Arman postala prva žena pilot i kapetanica Turkish Airlinesa. Četiri godine nakon toga, sjedeći na mjestu prve časnice Airbusa 340, preletila je Atlantski okean od New York Cityja i postala prva žena pilot koja je preletjela okean na toj poziciji.
Nakon obuke za letenje, koja je postala dostupna i civilima, a ranije bila moguća samo u turskoj vojnoj avijaciji, žene piloti su počele ulaziti u svijet turske civilne avijacije. Selin Sevimli, Didem Bayrakdar i İrem Poyraz su samo neke od žena pilota Turkish Airlinesa koje su pozvale i druge žene da im se pridruže.
Sevimli je odlučila da postane žena pilot kada je vidjela kapetanicu u kokpitu dok je bila srednjoškolka i išla na ekskurziju sa Univerzitetom Anadolu prije nego je počela karijeru u Turkish Airlinesu prije osam godina.
“Kao tinejdžerka sam bila iskreno dirnuta kada sam proučavala svoje okruženje i radila istraživanje o zanimanjima. Kasnije sam saznala da Univerzitet Anadolu ima svoj odjel za pilote”, kazala je 29-godišnja kapetanica Boeinga 737 Turkish Airlinesa.
Njen suprug je također pilot. Ističe da, uprkos tome što se broj žena pilota povećao, neki putnici i dalje budu iznenađeni.
“Nekada kada nas čuju da najavljujemo polijetanje, putnici svoje iznenađenje i sreću prenose našem kabinskom osoblju, što nas čini sretnima. Putnici koji nam prilaze nakon leta uvijek su izvor motivacije kada izraze svoju sreću i zadovoljstvo”, kazala je.
Naglasila je kako svaki putnik može postati pilot sve dok budu ispunjavali minimalne kriterije.
“Uvijek nam je zadovoljstvo dati informacije mladim ljudima koji misle da im ta profesija odgovara. Mnogo bih voljela da broj žena pilota nastavi rasti. Smatram da je svaki posao težak, ali ovaj posao bih preporučila ženama jer sam ja sretna u njemu”, kazala je.
Tridesetdvogodišnja Didem Bayrakdar, koja je diplomirala na Odjelu za elektrotehniku i elektroniku Univerziteta Yeditepe te magistrirala u inozemstvu, leti kao prva časnica već dvije godine za ovu aviokompaniju. Nakon edukacije u privatnim školama letenja, Bayrakdar, čiji je otac također pilot, radila je u privatnom sektoru šest i po godina i onda je ukrstila puteve sa THY.
“Htjela sam da budem pilot i uz podršku svoje porodice završila sam obuku za pilota u privatnoj školi. Trenutno radim kao prva časnica u Boingu 737. Nevjerovatno sam sretna što letim s ovom aviokompanijom na najdužim linijama u Turskoj i svijetu. Vidim da se putnici smiješe svaki put kada me vide da dolazim s mosta za ukrcavanje ili niz stepenice. Djeca mašu i ti momenti me čine nevjerovatno sretnom”, rekla je Bayrakdar.
Svima koji žele postati piloti, poručila je da ne odustaju i da slijede svoje snove.
“Ne vjerujem u razliku između žena i muškaraca u ovoj profesiji. Svako ko sjedi na ovom sjedištu prošao je određenu obuku, postigao određeni uspjeh i mora postići određene standarde. Svi naši piloti rade dobro svoj posao, bilo da su muškarci ili žene. Nismo nikada doživjeli bilo kakvu vrstu diskriminacije od naših muških kolega, naprotiv, dobijamo podršku”, dodala je.
Dvadesetosmogodišnja Irem Poyraz diplomirala je na Odjelu za elektrotehniku i inžinjerstvo Univerziteta Koç. Kao prva časnica Turkish Airlinesa leti već dvije godine. I njen otac je bio pilot, a odrastala je u avionima.
“To je bilo moje djetinjstvo, zato sam i mislila daje to najbolji posao za mene u budućnosti. Letimo na mnoge destinacije zbog čega sam ponosna jer smo poznati širom svijeta. Preporučujem ovaj posao svima koji žele da budu piloti. Naše muške kolege kažu da smo sigurno pažljiviji te imamo njihovu veliku podršku, posebno naših kapetana”, zaključila je Poyraz, piše Daily Sabah.