Islamske teme

Teravija 8 ili 20 – oboje je prihvatljivo

Ljudi koji smatraju da je 20 rakata teravije obvezni sunnet (Sunnet muekkede) obično iznose dva argumenta; prvi – da je Omer, r.a., ujedinio muslimane na 20 rekata kada su klanjali iza Ubaja Ibn Ka’aba i Tamima Daarija i drugi – da su se četverica imama složili da je 20 rekata sunnet muekkede. Što se tiče toga na koliko rekata je Omer, r.a., ujedinio ljude – imam San’ai kaže: “Postoji razilaženje oko toga koliko je Ubaj Ibn Kab, r.a., učio. Neki kažu da je to 11 rekata, drugi kažu da je 21 rekat, drugi kažu 20, treći kažu 23, a postoje i druga mišljenja u vezi s tim.” (Subulus Salaam Vol: 2 Stranica: 356)

Dakle, vidimo da se ulema uopće nije složila oko toga na koliko rekata je Omer, r.a., ujedinio ljude, tako da to ne može biti dokaz.

Što se tiče četverice imama – Imam Malik, r.a., kaže sljedeće u svojoj Muveti: “Omer ibn el-Hattab je naredio Ubaj ibn Kabu i Tamimu Dariju klanjaju u džematu s narodom 11 rekata. Učač Kur’ana je učio Mi’in (grupa sura srednje dužine) toliko dugo da smo se mi počeli oslanjati na štapove od dužine stajanja u namazu i ne bismo otišli kućama do pred samu zoru.” (Muveta imamam Malika, VI: 2: 4). Ovo također pokazuje da je Omer, r.a., ujedinio ljude na 11, a ne 20 rekata.

Što se tiče stava hanefijskog mezheba, Imam Muhammed, učenik imama Ebu Hanife, u svojoj Muveti navodi sljedeće: “Poslanik, a.s., ne bi učio duže od 11 rekata, niti u ramazanu, niti van ramazana.“ (Muhammedova Muveta, poglavlje o teravih-namazu, 71: 239)

A zatim Imam Muhammed kaže: “Mi (tj. hanefije) praktikujemo sve navedeno, nema ništa loše u vezi sa teravih-namazom, jer ljudi za imamom klanjaju dobrovoljni (ne obavezni) namaz.” (Muhammedova Muveta, poglavlje o teravih-namazu, 71: 241)

Ovo pokazuje da je ubjeđenje imama Ebu Hanife i njegovih učenika bilo da je teravih-namaz prepušten slobodnom izboru. Kada se u hadisu kaže 11 rekata, to bi se moglo odnositi na 8 rekata teravih-namaza i 3 rekata vitr-namaza ili 10 rekata teravije i 1 rekat vitr-namaza, Allah najbolje zna.

Dakle, jasno je da je teravih-namaz stvar slobodnog izbora i svaka osoba treba klanjati onoliko koliko je u stanju. Prema tome, 11 rekata (uključujući i vitre) je sunnet, a obavezati muslimane da klanjaju 20 rekata nema osnove niti u Kur’anu niti u Sunnetu.

Autor: Ismail Kamdar
Izvor: caller2islam.blogspot
Za Ako.ba preveo Fahrudin Vojić

Povezani članci