EkonomijaU Fokusu

Prvi mart u tržnim centrima: Entuzijazam i prkos protiv snage i moći

Kada je onomad Coca Cola pokrenula globalnu kampanju ispisivanja imena na ambalaži sa ciljem da većina kupaca na svojim tržištima pronađe boce Coca Cole sa svojim imenom, jedan Bosanac koji studira izvan Bosne i Hercegovine na feriju je pronašao svoje ime na polici. Radostan, podijelio je to sa svojim prijateljima na Facebooku, na što mu je prijateljica odgovorila da je ‘domovina tamo gdje na Coca Coli’ može pronaći svoje ime. Dodao bih da je domovina tamo gdje ti Coca Cola ‘proda’ flašu sa tvojim imenom.

Fascinantna je kreativonst i marketinško super znanje kojim nas svako malo Coca Cola i druge mega korporacije i njihovi brandovi obore s nogu. Vidi se da iza toga stoji ogrmono znanje, vrijeme, trud, i milijarde investirane u istraživanja tržišta, ponašanja potroša, ali i razvoj. Ipak, globalne kompanije nemaju drugog načina. Njima je ubjeđivati ljude po cijelom svijetu da su oni njhov izbor uvijek i svugdje. Nije to nimalo lahko, tim više, jer ljudima je prirodno da vole ono što im je blisko i na šta su navikli, ono što je dijelom njihovog prirodnog okruženja. Otuda tolike impresije, tolika prikazivanja i frekvencija, u vrijeme i na mjestima gdje se i ne nadate, interno i eksterno, analogno i digitalno, iznad i ispod crte, samo da bi svi zajedno pomislili da smo to oduvjek i posvuda imali u našoj blizini.

Opširnije na portalu Al Jazeere.

Povezani članci

Back to top button