Umjetnost

Najteže je prikazati film pred domaćom publikom!

Razmišljala sam o tome kako uvijek postoji neka specifična nervoza uoči sarajevske premijere i stvarno je istina da je najteže prikazati film pred domaćom publikom. Nije sarajevska publika baš najoštrija na svijetu, ali moram reći da nije ni najmekša, te valjda zbog tog odnosa publike prema nama imamo stalno poticaj da budemo bolji – rekla je u izjavi za Agenciju FENA Aida Begić, jedna od rediteljica filmskog omnibusa “Mostovi Sarajeva”, koji će 27. juna zabilježiti sarajevsku premijeru.

Filmski omnibus “Mostovi Sarajeva” krajem maja je imao svjetsku premijeru pred publikom jednog od najznačajnijih svjetskih filmskih smotri – Filmskog festivala u Kanu. U Sarajevu će biti prikazan u okviru programa obilježavanja 100. godišnjice početka Prvog svjetskog rata.

“Mostove Sarajeva” čini trinaest kratkih filmova koje su režirali Aida Begić, Leonardo di Kostanca (Costanza), Žan-Lik Godar (Jean-Luc Godard), Kamen Kalev, Isild le Besko (Besco), Sergej Loznica (Sergei Loznitsa), Vinčenzo Mara (Vincenzo Marra), Ursula Majer (Meier), Vladimir Perišić, Kristi Piju (Cristi Puiu), Mark Reha (Marc Recha), Angela Šanelek (Schanelec) i Tereza Vilaverde (Teresa Villaverde).

Govoreći o prikazivanju filma pred domaćom publikom, Begić smatra da je razlog njene treme vjerovatno i zato što film donosi određeni pogled na Sarajevo ljudi izvana, zbog čega je vrlo radoznala da sazna kako će na te priče reagovati ovdašnja publika.

Također naglašava da ju je prijatno iznenadilo u Kanu to što je film naišao na jako dobar prijem, jer je smatrala da ljude više priča o Sarajevu pretjerano ne zanima.

“Srećom, bila sam u krivu. Ljude Sarajevo i obilježavanje stote godišnjice početka Prvog svjetskog rata veoma zanima i to je jedna važna tema trenutno u Evropi. Mislim da je ključno što se baš u Sarajevu događa to obilježavanje i što će odavde krenuti razne poruke, debate i paneli. Ovih dana u Sarajevu će biti vrlo živo i samim tim ćemo biti ponovo u fokusu, što nam je u ovom trenutku veoma potrebno i korisno”, mišljenja je Begić.

Podsjeća da “Mostovi Sarajeva” čine sklop od 13 kratkih filmova, te da je riječ o vrlo umjetničkoj i posebnoj meditaciji o temi Sarajeva.

“Nakon premijere sam se pitala – šta je ustvari Sarajevo i da li postoji ono što Sarajevo zaista jeste, a šta je neka medijska, umjetnička i filmska slika grada u kojem živim. Mislim da će različiti pogledi, energije i atmosfere u tih 13 filmova otvoriti ta pitanja i možda u pozitivnom smislu natjerati ljude da se malo zapitaju o sredini gdje žive, te da li oni mogu nešto promijeniti nabolje”, istaknula je.

Rediteljica Begić zaključuje da je možda ovaj omnibus jedan lijepi poticaj da i mi između sebe otvorimo određene debate, preispitamo svoje stanje prošlosti i sadašnjosti, te možda otvorimo neke teme koje su važne za budućnost.

Film “Mostovi Sarajeva” bit će prikazan i na ovogodišnjem 20. Sarajevo film festivalu.  Projekt su inicirali “Obala Art centar/Sarajevo grad filma” i francuska producentska kuća “Cineteve”, dok je realiziran u koprodukciji s partnerima iz Švicarske, Njemačke, Italije, Portugala i Bugarske.

FENA