Muftija Dedović o Miradžu: Duhovno uzdignuće i poruka da je Dragi Bog na strani pravednih, istinoljubivih i istrajnih
Muftija mostarski Salem-ef. Dedović govorio je Lejletul-miradža, kazavši da se ova noć vezuje za veliki događaj u životu Muhammeda, a.s. - njegovo putovanje u jednom dijelu noći (Isra) iz Meke u Jerusalem, a potom uzdignuće u najviše nebeske sfere u Allahovu blizinu (Miradž).
– Ovaj veličanstveni događaj zbio se po Allahovoj odredbi kao mudžiza, nadnaravno djelo koje nadmašuje sve ljudske fizičke i intelektualne potencijale da ga dostignu i razumiju. Mudžiza je događaj koji nadilazi i stavlja van snage sve zakone univerzuma, upravo zato da bi Allah pokazao Svoju moć i htijenje, da se ostvari Njegova odredba ‘Budi! – i ono bude – kazao je mostarski muftija.
Iako je Poslanik svojim sunarodnjacima prenio slike i prizore, te iako je ovaj veliki događaj potvrđen Objavom, većini nije bio dovoljan dokaz da Poslanik govori istinu i da poziva na spasonosni model organizacije društva zasnovanog na pravdi i moralu.
– Poslanikovi sljedbenici koji su ga već slijedili i na tom putu podnijeli ogromne žrtve, nisu pokazali ni trunku neodlučnosti u prihvatanju istinitosti događaja koji se desio – naveo je muftija Dedović.
Muftija je naglasio da je Allah, dž.š., odredio da se “Isra i Miradž dogode nakon vrlo teških godina provedenih u istrajnom dostavljanju Objave, bez posustajanja i malaksavanja, odbacujući svaki oblik nagodbe i kalkulacija s vladajućom politeističkom elitom plemena Kurejš, koja je po svaku cijenu htjela da zadrži dotadašnji društveni sistem u kojem se vrši eksploatacija i diskriminacija ljudi po različitim osnovama, plemenska slava i čast uvijek stavljaju ispred univerzalnih moralnih principa, a vlast i finansijska moć određuju sve društvene odnose”.
– Muhammed, a.s., je došao s porukom da je Bog Jedan, da nema više bogova, da je Bog Stvoritelj čovjeka, da su svi ljudi od Adema, a Adem je stvoren od zemlje, da su svi ljudi kao zupci češlja (jednaki pred Bogom i pred zakonom), da nacionalno, plemensko i krvno-srodničko porijeklo nema nikakvu prednost, jedini kriterij koji Bog priznaje je bogobojaznost (stalna svijest o Božijem sveprisustvu u svakoj našoj misli i postupku) i usklađivanje cjelokupnog života s ovim nepromjenjivim principima morala i dobročinstva – kazao je muftija.
Dodao je da je ovo islamsko učenje naišlo na žestok otpor mekanske idolopokloničke sredine, a da je Poslanik tokom propagiranja vrijednosti ovog islamskog koncepta doživio bezbrojne verbalne uvrede, etiketiranje, optužbe, te progone.
– Sve to nije pokolebalo Poslanika i muslimane koji su bili bezrezervno uz njega da pokleknu i da se odreknu onoga što je nagovještavalo slobodu za čovjeka, a pravdu i mir za društvo i čovječanstvo u cjelini. Nedugo nakon bojkota Poslanik je i na ličnom, porodičnom planu doživio veliko iskušenje – preselili su mu amidža Ebu Talib i vjerna supruga hazreti Hatidža. Zlostavljanje u Meki se nastavljalo i pojačavao se prkos islamu od strane njenih stanovnika. U takvoj situaciji, koja se činila bezizlaznom, Poslaniku stiže podrška koja mu kazuje da ga Svevišnji nije ostavio i da On bdije nad njim, iako su ga stanovnici Zemlje ostavili i okrenuli mu leđa – objasnio je muftija Dedović.
U blagoslovljenoj noći Poslanik je i dušom i tijelom doživio nadnaravno putovanje iz Meke u Jerusalem gdje će kao imam predvoditi namaz ranijim poslanicima, a potom iz Jerusalema do Sidretul-muntehāa (krajnje granice u Allahovu blizinu, do koje je ikada stigao iko od Allahovih stvorenja uključujući i meleke).
– Počast koja je od Svevišnjeg ukazana Poslaniku obznanila je njegovo ugledno i odabrano mjesto kod Njega, a time je nagovješteno da će misija koju je strpljivo predvodio dobiti svoj sretan epilog: Istina će pobijediti, a laži će nestati – naglasio je muftija Dedović.
Naveo je da je Poslanik na Miradžu “obradovan velikim darom i blagodati – obavljanjem pet dnevnih namaza koji svaki pojedinačno u svim vremenima ima vrijednost osobnog vjerničkog miradža (duhovnog uzdignuća), jer je to direktni razgovor, bez ikakva posredovanja, između Stvoritelja i čovjeka, Njegova namjesnika na Zemlji”.
– Namaz je duhovno utočište i pribježište, sigurna luka spasa i odmora. Neprocjenjiv dar koji čovjeka čuva i odgaja. Namaz je sinteza svih propisa vjere, a prva stvar za koju će čovjek biti pitan na Sudnjem danu jeste upravo njegov namaz. Namaz je kao spona između nebesa i Zemlje, i između čovjeka i njegovog Stvoritelja, stavljen je u obavezu putem direktne komunikacije između Svevišnjega i poslanika Muhammeda – istaknuo je muftija.
Ukazao je i na neke od poruka ovog događaja.
– Između brojnih i velikih poruka veličanstvenog događaja Isrāa i Mirādža koje se daju iščitati i uzeti kao putokaz u prvom redu je ta da Stvoritelj ne ostavlja Svoga roba bez podrške, da mu nalazi rješenja za izlazak iz poteškoće. Kušnja je ta koja prati čovjeka, kroz nju se preispituje i njegova vjera i moral.
Čovjek se mora strpljenjem naoružati, ali s čvrstom vjerom, ubjeđenjem i pouzdanjem u Allaha podnositi sve spletke, bez da ga to obeshrabri i izazove kod njega nelagodu.
Utjehu nalazi u tome da je Allah uz one koji Ga se boje u svakoj prilici i koji istrajavaju u činjenju dobra – poručio je muftija mostarski Salem-ef. Dedović.
akos.ba