U Fokusu

Mirza Ćatibušić za Akos.ba: Ako se odričemo kulture, odričemo se vlastitog identiteta

Ove godine kuća kulture, Narodno pozorište Tuzla slavi 70 rođendan i u čast bogate tradicije sprema se veliki broj premijera, kulturnih događaja i posebno važno, ponovo se pokreće časopis „Pozorište“.

Radom i ljubavlju ka nepretku

Narodno pozorište Tuzla je u znaku jubileja, značajnih kako za ovu instituciju, tako i za cjelokupnu bosanskohercegovačku kuću. Tim povodom, razgovarali smo s Mirzom Ćatibušićem, direktorom Narodnog pozorišta Tuzla. Ćatibušić navodi kako u pozorištu vlada slavljeničko ozračje, a da uspjeh, na kojeg su ponosni, na svojim prilika nosi ekipu Pozorišta „Prošle godine sve naše aktivnost bile su posvećene značajnom jubileju, 120 godina od osnivanja prvog bh, pozorišta u Tuzli. Mnogi pokušavaju osporiti taj datum, ali pozorište koje je osnovao tuzlanski trgovac Mihajlo Crnogorčević historijska je činjenica i mi smo ponosni na kontinuitet pozorišne umjetnosti u našem gradu. Ove godine naša kuća slavi 70 rođendan i u čast bogate tradicije spremamo veliki broj premijera, kulturnih događaja i posebno važno, ponovo pokrećemo časopis „Pozorište“.

Vrhunski umjetnici koji rade u Narodnom pozorištu Tuzla doista pokušavaju svojim mukotrpnim radom i, prije svega, izuzetnom ljubavlju prema umjetnosti kojom se bave, barem dijelom očuvati pozorišnu tradiciju i ponuditi predstave kojih se ne bi postidjela ni jedna svjetska teatarska kuća.

Zahvaljujući individualnom entuzijazmu i neviđenim naporima menadžmenta Pozorišta, te plejade izvrsnih redatelja, glumaca, scenarista, scenografa, kostimografa i svih ostalih kreatora čarolije na daskama koje život znače, a koji su često zanemareni, marginalizirani i nepodržani ne samo od institucija koje bi im morale pružati podršku, nego i od nas, publike, umjetnici Narodnog pozorišta Tuzla su ipak proteklu godinu obilježili prestižnim nagradama, koje su u Tuzlu ponosno donijeli sa Susreta pozorišta u Brčkom. Naime, u konkurenciji najvećih pozorišnih kuća, Narodno pozorište Tuzla se okitilo sa čak šest nagrada, od kojih i Grand Prix, prvi put za jedno pozorište iz Bosne i Hercegovine.

U razgovoru za Akos.ba, direktor Narodnog pozorišta Tuzla Mirza Ćatibušić se također osvrnuo na magičnu predstavu „Posljednja ljubav Hasana Kaimije“, te je akcenat stavio na vrijednosti nagrada kojima su se okrunili .

„U ovaj veliki projekat ušli smo veoma oprezno. Znali smo da se „velike“ predstave danas s razlogom rade sve rjeđe. Ogroman je posao napraviti historijsku dramu, a da ne oduzimamo ništa što će narušiti autentičnost epohe i onoga o čemu je pisac pisao. U teškim materijalnim i tehničkim uslovima u kojima radimo ovaj je projekat predstavljao rizik, ali rizik koji se na kraju isplatio. Raskošna scenografija, kostimi i originalno komponovana muzika, te rad i trud skoro četrdeset ljudi uključenih u ovaj projekat dali su rezultat koji je na kraju prepoznala i struka i publika. Prvo smo bh. pozorište koje je osvojilo Grand prix nagradu Susreta u Brčkom, a pored te glavne nagrade, kući smo ponijeli još pet, što nas čini apsolutnim pobjednicima na jednom od najznačajnijih regionalnih i domaćih festivala. Posebno nas raduje što smo dobili nagrade i struke i publike.“

Da su u  svjesni potencijala koji u sebi nose mlade glumačke nade, svjedoči činjenica da je u izvanrednoj pozorišnoj ekipi, značajan broj i omladinaca, koji daju izniman dopirnos radu i napretku Pozorišta „Mladi ljudi su najčešći kliše o kojem se govori u javnosti. Svi u glas ponavljaju kako mladima treba dati šansu, ali mi se trudimo biti više od toga. Činjenice kažu da je unazad nekoliko godina, a posebno u 2018. Narodno pozorište Tuzla omogućilo da u svakome od naših projekata imamo redatelje, glumice i glumce koji prvi puta režiraju i igraju na profesionalnoj sceni. Na taj način obogaćujemo naš rad, a mladim ljudima pružamo priliku da rade posao za koji se školuju. Spoj mladosti i iskustva za nas je dobitna kombinacija. „

Pozorište je oduvijek bilo mjesto susreta režisera, glumaca i publike u jednom posebnom odnosu. Svjesni ove, ali i činjenice da je pozorište kulturna institucija, ali i više od toga, da nas ono uči i odgaja, u Narodnom pozorištu nastoje odgojiti pozorišnu publiku „Kvalitetan rad sa publikom svih uzrasta podrazumijeva, prije svega, dobar proizvod na sceni. Sve dok stvaramo kvalitetan sadržaj imat ćemo svoju punu svrhu. Usmjereni smo na to da njegujemo svjetsku, regionalnu i domaću književnost, s posebnim akcentom na domaće pisce, kako klasike tako i savremene. To je naš put i naša borba za očuvanje vlastite kulture, naslijeđa, jezika i identiteta. Važnost pozorišta je nemjerljiva. Umjetnost nije hobi, to je sama suština ljudskog postojanja. Teško nam pada kada nas drugi nipodištavaju i vrijeđaju, a odricanjem od kulture i umjetnika i sami sebi činimo isto. Da bi nas drugi poštovali, moramo mi poštovati sebe. Ako se odričemo kulture, odričemo se vlastitog identiteta i sami sebi činimo najveće zlo“ – zaključuje Ćatibušić.

Za Akos.ba: Rabija Arifović

Povezani članci

Back to top button