Za djecu i omladinu

Istraživanje dokazalo: Ne može se učiti uz muziku, TV ili pisanje poruka

Srednjoškolci i studenti često pokušavaju učiti uz muziku, gledanje televizije, a nije rijetkost niti istovremeno pisanje poruka i čavrljanje na Facebooku. Iako mnogi mladi smatraju kako multitasking i učenje mogu zajedno, novo je istraživanje pobilo to uvjerenje.

Nova studija koju su provele dvije tinejdžerke, a nadgledali su je stručnjaci s prestižnog Univeeziteta Stanford, pokazala je kako se mladi ljudi muče s obavljanjem i najjednostavnijih zadataka kada ih nešto ometa, piše Mail Online.

Većina ne može učiti uz ometanje i medije
Srednjoškolci i studenti moraju učiti, no često to rade uz slušanje muzike, gledanje televizije i komuniciranje mobitelom ili na društvenim mrežama. Iako smatraju kako je moguće spremati gradivo uz razne ‘ometače’ poput maloprije navedenih, to ipak nije istina. To su dokazale i dvije maturantice koje su provele istraživanje, koje su pomogli i znanstvenici sa uglednog Univerziteta Stanford.
Tinejdžerice su otkrile kako čak 85 posto mladih ima problema s izvršavanjem najjednostavnijih zadataka kada ih se ometa muzikom, telefonima ili e-mailom. Tek je malenih 15 posto onih čiji se performans zapravo poboljšava kada ih okružuju razni vanjski podražaji.
Tokom tri godine, koliko je trajala studija, analizirano je 400 školaraca prosječne dobi 14 godina – upravo na taj način dvije su srednjoškolke htjele vidjeti kako ‘media multitasking’ utječe na mlade ljude.

Malo ljudi može zadržati foksu kada oko njega postoje distrakcije
– Media multitasking je velik dio života mladih ljudi. Možda se danas možemo bolje nositi sa stalnim prebacivanjem sa zadatka na zadatak, no većina ljudi i dalje bolje radi kada se fokusira samo na jednu stvar, rekla je 17-godišnja Sarayu Caulfield.
Istraživači su koristili serije kognitivnih testova kako bi mjerili kako distrakcije utječu na sposobnost da se završe jednostavni zadaci. Oni koji su ocijenjeni kao najveći ‘multitaskeri’ čak su tri sata dnevno trošili na tu aktivnost, odnosno čak su 50 posto vremena namijenjenog učenju utrošili na medije, prenosi portal Srednja.hr.
Tek je jedna manja grupa ljudi koji mnogo koriste medije za vrijeme učenja najbolje funkcionisala u takvom okruženju. Nedavno je istraživanje otkrilo kako korištenje više digitalnih uređaja simultano može promijeniti čak i strukturu mozga.

srednja.hr

Povezani članci