Islamske teme

Da li je dozvoljeno nošenje zapisa i končića?

Pitanje:

Da li je dozvoljeno liječenje pisanom rukjom, kod nas poznatom kao „zapis“? Ako je takva rukja dozvoljena, objasnite nam na koji je način dozvoljena?

 

Odgovor:

Ako čovjek ma sebe stavi neki čvor, konac, kost itd. s namjerom da ga štiti od uroka po islamu je to zabranjeno. Poslanik, a.s., je rekao: „Ko objesi na vrat nešto, prepušten mu je.“(Ahmed, 4/154, Nesai, 7/112) Isto tako je zabranjeno vješati zapisi u kojima je napisano nešto što je zabranjeno ili nejasno.

A što se tiče zapisa i hamajlija u kojima je zapisano ono što je dozvoljeno poput kur’anskih ajeta, dova, islamski učenjaci o tome nemaju jedinstven stav.

– Jedni smatraju da je to dozvoljeno. I ovo mišljenje zastupaju: Abdullah b. Amr, Aiša, Ebu Džafer i Ahmed u jednoj predaji. A hadis u kom se to zabranjuju tumače da se odnosi na one zapise i hamjlije u kojima se nalazi širk i zabranjene stvari.

– drugi vele da je to zabranjeno haram. Ovo je mišljenje Ibn Mesuda, Ibn Abbasa, Ibn Hakima, mnogih tabi’ina posebno učenika Ibn Mesuda. Svoj stav temelje na općim dokazima koji zabranjuju zapise i na pravnoj preventivi, jer vješanje zapisa je put da se objesi i ono što je zabranjeno. Isto tako vele da je u vješanju zapisa poniženje onoga što je napisano u njima za vrijeme vršenja nužde itd. Oni koji dozvoljavaju vješanje zapisa dozvolu uslovljavaju sa sljedećim uvjetima:

1. Da se zamota u nešto što će ga štiti, kožu, platno itd.

2. Da bude u njima napisan Kur’an ili dove koje je Poslanik, a.s., učio.

3. Da se skine pri vršenju nužde i spolnom odnosu,

4. Da se ne vješa prije nego što se desi nesreća ili urok. Aiša, r..a, je rekla: „Ono što se objesi poslije nesreće se ne smatra zapisom.“ (Kurtubi, Tefsir, 10/319-320). Isto tako oni dozvoljavaju džunupu i ženi u menstruaciji da objese zapis i hamajliju ako je umotana u omot. (Mevsu’atul-fikhijje, 13/32-33)

 

na pitanje odgovorio: prof dr Sulejman Topoljak

novihorizonti

Povezani članci