Islamske teme

A one koji vjeruju ti obraduj džennetima

Milostivi Allah veli: „A one koji vjeruju i dobra djela čine obraduj džennetima kroz koje će rijeke teći…“ 

Ova radosna vijest o džennetima obuhvata upoznavanje sa blagodatima koje će uslijediti kasnije, a Ahiretu (el-muedždžile), kojima će biti obdareni svi vjernici, na način kako se to već objašnjava u komentarima Kur’ana. Ali isto tako ovo je radosna vijest i o blagodatima koje dolaze odmah, na dunjaluku, kojima su obdareni odličnici. Njima Allah dariva samo odabranike Svoje.

– Prvi su Dženneti nagrađivanja a ovi su Dženneti blizine (kurbet).
– Prvi su bašče izletišta a ovi su bašče bliskosti (zulfet).
– Prvi su voćnjaci darivanja, a ovi su suštine prispijeća (visal).
– Prvi su uzdizanja deredža, a ovi su slast razgovora (munadžat).
– Prvi su plod Njegove dobrote, a ovi su zapaljenosti Njegovim Bićem (vudžud).
– Prvi su rahatluk za tijela, a ovi su sagledavanje Njegovih tajni (esrar).
– Prvi su dobrota darivanja za vanjštinu, a drugi su skidanje zastora zagonetnosti. (serair)
– Prvi su dobrota davanja i darivanja, a svi su otkrivanje Njegove ljepote i veličanstvenosti (džemal i dželal). (Letaifu-l-Išarat, I/82)

Možda češ upitati: Zašto je u ajetu spomenut džennet u množini tj. „Džennat“ i to bez određenog člana? Odgovorit će ti sljedeće: Džennet je ime za kompletnu „Kuću nagrade“, a ona sadrži mnoge džennete. Njeni stepeni su shodno zaslugama onih koji su dobra djela činili. Svakoj skupini pripada od tih dženneta.

Postoji osam (glavnih) dženneta.
– Daru’l-Dželal je sav od svjetla. Njegovi gradovi, dvorci, kuće, posuđe, balkoni, niži spratovi, šatori, nakit i sve ostalo što se u njemu nalazi.
– Daru’l-Karar je sav od merdžana.
– Daru’l-Selam je sav od rubina.
– Džennetu’l-Me’va je sav od crvenog zlata.
– Džennetu’l Huld je sav od srebra.
– Dženetu’l Firdevs je od bisera. Njegovi zidovi su od cigli zlata, srebra, dragulja i topaza. Dvorci su od dragulja, sobe od bisera a vrata od zlata. Zemlja je od srebra, pijesak od merdžana a prah od miska. Biljke su od šafrana i ambera.
– Džennetu’n- Neim je sav od smaragda.
Bašče, makar i najljepše bile, ne daju raspoloženje i aktivnost ako kroz njih ne teku vode. Da njih nema ne bi bilo največeg užitka. Bašče bi bile poput spomnenika bez duše, slike bez života. Zato, kada Allah spominje džennete spominje i rijeke koje kroz njih teku. A to su rijeke od neustajale vode, mlijeka, vina i meda.

Pa kada se džennetlije budu napajali sa rijeka čistih voda u tome će naći vječni život, pa nikada neće umirati. Kada se budu napajali sa rijeka od mlijeka njihova tijela će rasti tako da se nikada neće smanjivati. Kada se budu napajali sa rijeka od meda naći će u tome lijek i zdravlje pa nikada neće bolesni biti. I kada se budu napajali sa rijeka od vina u tome će radost i veselje nalaziti pa nikada tugu neće osjećati.

I prenosi se da je po širini nosača Arša ispisano Bismillahi’r-Rahmani’r-Rahim. Vrelo čiste vode izvire iz mima Bismi. Vrelo mlijeka izvire iz ha i riječi Allahi. Vrelo vina izvire iz mima Er-Rahmani, a vrelo meda izvire iz mima Er-Rahimi. Odatle izviru, a sve se ulijevaju i El-Kevser, a on je Vjerovjesnikov, s.a.v.s., havd (bazen). Sada se nalazi u Džennetu, a na Kijametskom danu će biti postavljen na mjestu suđenja, kako bi vjernici iz njega mogli piti. Potom će opet biti vraćen u Džennet. Džennetlije će također piti i sa izvora Kafura, sa izvora Zendžebila, sa izvora Selsebila, sa izvora Rehika koji će biti pomješan sa okusom Tesnima, i to posredstvom meleka. A kako kaže Allah, dž.š., u 21. ajetu sure Ed- Dehr: ‘ i daće Gospodar njihov da piju čisto piće’, znači da će ih On Uzvišeni lično, bez posrednika, čistim pićem napajati. (Ruhu-l-Bejan, I/ 82-83)

„… svaki put kada im se iz njih da kakav plod, oni će reći: “Ovo smo i prije jeli“, a biće im davani samo njima slični.“ Pošto će se stanovnici Dženneta blagodatima iznova i neprestano obnavljati, oni će misliti da je darivanje koje će uslijediti poput prethodnog. Ali kada plod okušaju osjetit će da je iznad prethodnog. Tako je i sa ljudima , njihova stanja, po pitanju otkrivanja tajni, su u stalnom usponu. Kada neko od njih bude uzdignut sa svog (duhovnog) položaja na visočiji, on pomisli da je ono što će naći u sljedećem dahu (nefesu) poput onoga što je našao u predhodnim. Međutim, kada okusi slast novog položaja zatekne ga da je višestruko iznad prethodnog. (Letaifu-l-Išarat, I/81-82)

„U njima će čiste žene imati…“ čiste od svih gadljivih stanja, kao što su: hajz, nifas, mokraća, slina, sluz, otekline, kvrge, glavobolja i drugi bolovi, porođaj, loš moral, naklonost prema nekim drugim osim svojim muževima i ostalo. (Ruhu-l-Bejan, I/84)

„…i u njima će vječno boraviti.“(El-Bekare, 25) Zauvijek će biti živi, nikada neće umrijeti niti će ikada iz Dženneta biti protjerani. Znaj da se najveći osjetilni užici vezuju za stan, hranu i družice, što donosi postojanost i stalnost. Jer, svaka blagodat, ma kakva ona bila, ako je podložna prestanku i nestanku, ona je pomućena, nije čista od primjese bola. Zato su vjernici obradovani blagodatima sa njihovom stalnošću i vječnošću kako bi njihova sreća i veselje bili posve upotpunjeni.(Ruhu-l-Bejan, I/84)

Izvor: Džennetske nagrade
Autori: Imam El-Kušejri i Šejh Ismail Hakki
Za Akos.ba pripremila: Samira Muratović

Povezani članci