Vi ste ovdje
Home > Sport i zdravlje > Zdravlje > Zdravlje tijela i duše: Budite fizički aktivni

Zdravlje tijela i duše: Budite fizički aktivni

Drevna arapska izreka glasi: Zdrav razum (mozak) u zdravom tijelu. Ova izreka potpuno je istinita. Kako smo već spomenuli u prethodnim poglavljima, treba jako naglasiti važnost vježbanja (treninga), a muslimani bi trebali svoju djecu podučavati različitim sportovima: “Učite svoju djecu gađanju strijelom, plivanju i jahanju.“*

Iako naučnici još uvijek nisu dokazali neku direktnu povezanost između fizičke i moždane aktivnosti, ipak ljudsko iskustvo i promatranja dokazuju da je zdravo tijelo od velike koristi za pravilno funkcionisanje mozga.

Poznato je da aerobno vježbanje (kao što su šetnja, plivanje, džoging, vožnja bicikla ili igranje timskih igara poput nogometa) poboljšava krvnu sliku holesterola i snižava krvni pritisak, što dovodi do poboljšanja krvotoka, te zdravijeg i snažnijeg srca. Sa zdravijim kardiovaskularnim sistemom vaše srce bit će u stanju učinkovitije pumpati krv u sve dijelove tijela, uključujući i mozak. Vježbanje unapređuje dišne funkcije i na prirodan način poboljšava raspoloženje, povećava nivo izlučivanja endorfina, tvari sličnih hormonima koje uzrokuju da se osjećamo dobro. (McManners, 2004)

Budite fizički aktivni, šetajte svaki dan koliko ste u mogućnosti, koristite se stepenicama umjesto liftom, parkirajte auto dva bloka dalje od svog odredišta kako biste prošetali i ne zaboravite vježbe disanja. To će poboljšati rad vaših pluća, opustiti vas i unaprijediti cirkulaciju krvi koja nosi vježbe količine kisika u sve dijelove tijela.

Gerontolog Gene Cohen savjetuje da zrele (starije) osobe trebaju razvijati različite tipove aktivnosti: (citirano u: Restak,1997)

  • aktivne grupne aktivnosti, kao što su hokej ili nogomet, koje omogućavaju da ostanete aktivni, a ujedno rezultiraju jačanjem društvenih veza;
  • pasivne grupne aktivnosti, kao što su časovi umjetnosti ili kuhanja ili debatne grupe; iako ne podrazumijevaju puno fizičke aktivnosti, one ipak podstiču na društvena okupljanja;
  • aktivne individualne aktivnosti, kao što su šetnja ili vožnja bicikla, kada želite izdvojiti vrijeme za sebe;
  • pasivne individualne aktivnosti, kao što su čitanje, slikanje, pisanje ili kuhanje, kada se želite opustiti u okrilju svoga doma.

*

(Autorica ovdje nije naglasila da je ovo hadis Allahovog Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem. Rahmetli prof.dr. Ibrahim Džananović ovaj hadis protumačio je tako da se pod gađanjem strijelom misli na rukovanje oružjem (danas puška ili pištolj), pod jahanjem na upravljanje prijevoznim sredstvom uobičajenim u svoje vrijeme (danas vozački ispit), dok je plivanje uvijek ista kategorija. (op.prev.)

Izvor: Zdravlje tijela i duše (vaš vodič ka cjelovitom zdravlju kroz islamska učenja)

Autor: Amira Ayad

Za Akos.ba pripremila: Amina B.

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top