Vi ste ovdje
Home > Ekonomija > Kupujmo domaće i halal > Zašto je jeftinije kupovati domaće proizvode iako su ponekad skuplji od uvoznih

Zašto je jeftinije kupovati domaće proizvode iako su ponekad skuplji od uvoznih

Opća kampanja kupujmo domaće u Bosni i Hercegovini napokon daje konkretne plodove

 Piše: Voloder Sanadin, urednik portala Akos.ba

Bosna i Hercegovina je na vrlo traumatičan način prešla iz zatvorene socijalističke ekonomije u slobodno tržište kapitalističkog uređenja zbog četiri godine vrlo razornog rata i komplikovanog državnog uređenja defenisanog Dejtonskim mirom. Dvadeset godina od završetka rata ratne rane su uglavnom zacijelile, ali sad osjećamo indirektnu štetu rata na našoj ekonomiji, odnosno na brendovima. Četiri godine rata i izgubljenje godine postratne obnove te loše privatizacije dale su previše prostora i vremena stranim brendovima da zauzmu najbolje pozicije na policama tržnih lanaca ali i u srcima kupaca. Ovaj zaostatak bi naše kompanije koje su preživjele sve traume rata i poraća nekako prevazišle da su vlasti na strani domaće proizvodnje kroz konkretne programe podrške od primarne poljoprivredne proizvodnje do probijanja na strana tržišta. Ovdje ipak neće biti govora o uvoznim lobijima i mnogobrojnim načinima kako pojedini nivoi vlasti koče proizvodnju i razvoj domaćih kompanija. Tema ovog teksta je razotkrivanje strategija svjetskih centara moći u ekonomskom porobljavanju malih ekonomija kao što je naša.

Svjetke multinacionalne kompanije ali i regijonalni lideri zbog konkretne podrške matičnih država i same veličine njihovih korporacija mogu sebi priuštiti vrlo lahko da u procesu osvajanja novih tržišta ulaze sa damping cijenama, sa vrlo agresivnom marketinškom kampanjom kao na primjer u ovom videu:

 {youtube}PybRPuF6Jn8{/youtube}

Pokušajte se prisjetiti vrlo agresivne kampanje dva srbijanska proizvođača kafe prije desetak godina u isto vrijeme kad su Vispak i njegova Zlatna džezva bili na koljenima. Iako su ova dva strana giganta u budžetima raspolagali sa milionskim iznosima Vispak je nakon kvalitetnog istraživanja tržišta i izrade generalne strategije samo kroz PR uspio zaustaviti pad i povećati prodaju u roku od par mjeseci.

U ovom slučaju Vispak je prepoznao i iskoristio snagu naše tradicije i kasnijim preuzimanjem Vispaka od strane AS grupe iz Tešnja Zlatna džezva zasluženo caruje na domaćem, ali je vrlo prisutna i na stranim tržištima.

Nemojte biti izvođači radova u projektima onih koji žele kontrolisati naš um i džep

Stranim korporacijama se isplati biti u gubitku par godina jer imaju akumuliranu dobit, podršku matične države za marketinške kampanje itd. Posebna olakšavajuća okolnost za osvajače novih tržišta su subvencije matičnih država za primarnu proizvodnju (voće, povrće, meso) pa su tako uvozno meso, mlijeko, sokovi često jeftiniji od istih artikala čiji proizvodni pogoni se nalaze na periferiji npr. Sarajeva.

Oni svjesno par godina trpe gubitak dok se ne okonča propadanje naših domaćih kompanija i nakon toga pokazuju svoje pravo lice kroz dizanje cijena. Od tad prestaju i donacije nekim socijalnim ustanovama preko kojih su ranije plijenili srca mnogih.

Zato nemojte nasjedati na smišljene trikove svjetskih centara moći i podržite domaće brendove jer su oni proizašli iz naše bogate gastronomske tradicije. 

Ako ste penzioner vjerovatno niste zadovoljni sa iznosom penzije, ali je penzija i kvalitet zdravstenog/obrazovnog sistema u direktnoj vezi sa brojem radnih mjesta koja vi kao penzioner/učenik/student/radnik/obrtnik ili jednostavno građanin Bosne i Hercegovine podržavate preferiranjem domaćih proizvoda.

Kupuj domaće – gradi BiH!

Akos.ba

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top