Vi ste ovdje
Home > Ekonomija > Vic o polici s domaćim proizvodima

Vic o polici s domaćim proizvodima

Kad je početkom godine u organizaciji Privredne komore FBiH i Zadruženog saveza FBiH u Sarajevu održan sastanak s proizvođačima domaćih proizvoda, prisutni su, sudeći po odzivu proizvođača, mogli zaključiti da je sastanak bio neuspješan.

Istina je da se domaći proizvođači susreću s mnogim problemima s kojima se hvataju ukoštac već dvije decenije. “Naši proizvođači su ugroženi jer nemaju gdje plasirati svoje proizvode”, ponavljana je stara mantra na sastanku koji je imao za cilj da građane upozna s prednostima domaće proizvodnje.

Naglašavano je kako su domaći proizvodi kvalitetni koliko i uvozni, no, da su u tržnim centrima marginalizirani.

Građanin koji je iole osviješten kad je riječ o kupovini domaćih proizvoda i njihovom značaju za ekonomske prilike u Bosni i Hercegovini znat će da ih u samo u rijetkim tržnim centrima može kupiti.

Domaćim su proizvođačima već odavno priče o važnosti domaćih proizvoda postale uvredljive. Isprazna retorika o značaju domaćih proizvoda, teorijama nepotkovanih praksom i “presipanja iz šupljeg u prazno”. Baš tako je nedavno vlasnik jednog lanca domaćih trgovina opisao probleme s kojima se susreće, “pravdajući se” zašto nije prisustvovao navedenom sastanku.

Ako tome dodamo i slogan Jerke Ivankovića Lijanovića koji se u medijima mjesecima provlačio: “Kupuj domaće, kupuj srcem”, možemo donekle i opravdati stavove “domaćih proizvođača” i razloge zašto se ne uključuju u takve projekte…

I dok se u Bosni i Hercegovini jedino tržni centri grade i otvaraju, postavlja se pitanje ko će u tim tržnim centrima kupovati? Uzgred, pitanje je i hoće li strani tržni centri zasjeniti ovo malo domaće proizvodnje i produbiti probleme s kojima se susreće bosanskohercegovačka privreda.

 

  •  
  • Amko komerc/Foto: Sulejman Omerbašić
    Amko komerc/Foto: Sulejman Omerbašić

 

  • Amko komerc/Foto: Sulejman Omerbašić
  • Amko komerc/Foto: Sulejman Omerbašić
  • Amko komerc/Foto: Sulejman Omerbašić
  • Amko komerc/Foto: Sulejman Omerbašić
  • Amko komerc/Foto: Sulejman Omerbašić

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elem, zove me neki dan kolega. Hodao je po tržnom centru “Amko komerc” i vidio policu s bosanskohercegovačkim proizvodima. Istina, nije me zvao u gluho doba noći i nije mi ispričao vic. Iako u našim životnim prilikama njegova priča najviše podsjeća na vic. Polica – samo s domaćim proizvodima!

“Svijest o tome igra presudnu ulogu”, kaže jedna isprazna floskula koja je ponavljana na maločas spomenutom sastanku. Možda baš zbog te svijesti priča o policama s bosanskohercegovačkim proizvodima djeluje kao vic.

Kao vic djeluje i cijela priča o tome da se kupovinom domaćih proizvoda osigurava veća produktivnost, zaposlenost domaće radne snage, izdvajaju se cijene za zdravstvo, PIO/MIO, podmiruju ostale potrebe društva i naposljetku – u većini slučajeva se dobijaju kvalitetniji proizvodi od uvoznih… Kao vic!

Jedino što ne djeluje kao vic jeste da su domaći proizvodi u stranim tržnim centrima marginalizirani. Jedino isprazna “svijest” to neće i ne želi potvrditi.

Novo vrijeme

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top