Vi ste ovdje
Home > Obrazovanje i odgoj > Ekologija > Uz obilježavanje Svjetskog dana bez automobila poručeno: Više biciklističkih staza preduslov za moderan grad

Uz obilježavanje Svjetskog dana bez automobila poručeno: Više biciklističkih staza preduslov za moderan grad

U Banjaluci je završena Evropska sedmica mobilnosti i Svjetski dan bez automobila za 2016. godinu. Pod ovogodišnjim motom „Pametna mobilnost, snažna ekonomija“ građani Bosne i Hercegovine i Banje Luke su pokazali da mnogo više shvataju probleme urbanog transporta i planiranja nego što predstavnici opština, javlja Anadolu Agency (AA).

Pored Banje Luke, učešće u ovom događaju su uzeli i gradovi Doboj, Zenica, Sarajevo, Mostar, Brčko i još nekoliko opština. Centar za životnu sredinu uz podršku EU Info centra u BiH organizovao je dva događaja povodom Evropske sedmice mobilnosti i Svjetskog dana bez automobila.

Na Arhitektonsko-građevinsko-geodetskom fakultetu u Banjaluci organozovan je seminar pod nazivom „Pametna mobilnost i urbano planiranje“. Seminaru je prisustvovalo blizu stotinu učesnika.

Uvodnu riječ je imao ambasador Lars-Gunnar Wigemark, šef Delegacije EU i predstavnik EU u BiH, koji je tom prilikom potvrdio da se klimatske promjene dešavaju te ih ne smijemo negirati. Osim toga naveo je važnost urbanog planiranja u razvoju gradova i razvoj održive mobilnosti za ekonomski razvoj lokalnih uprava, te da Banjaluka itekako ima sve preuduslove za razvoj biciklističkog saobraćaja.

V.d. dekanesa Fakulteta domaćina, Brankica Milojević, pohvalila je organizovanje ovog skupa i samu temu, za koju je istakla da je jako vezana za sadašnje i svršene studente. Takođe je spomenula važnu ulogu arhitekata i urbanih planera te inženjera saobraćaja i njihovoj uskoj saradnji ali i bitnu ulogu koju ima civilni sektor.

Profesor Janez Koželj, podžupan Grada Ljubljane je predstavio primjere dobre prakse Grada Ljubljane te na koji način Ljubljana napušta koncept planiranja razvoja po mjeri automobila i počinje da planira po mjeri čovjeka i njegovih potreba za kretanjem. Svojim interesantnim izlaganjem pozvao je sve predstavnike opština da čim prije napuštaju zastarjele saobraćajne planove koje vide automobila kao osnovno prevozno sredstvo.

Vlado Babič, predstavnik Grada Ljubljane i doskorašnji regionalni menadžer mreže CIVINET Slovenija – Hrvatska – Jugoistočna Evropa istakao je da je nužnost povezivanja gradova i svih aktera na području održivog razvoja, a posebno održive mobilnosti.

”Pri tome je od presudnog značaja odlučna podrška politike i nužnost usvajanja strategije na državnom, a još prije na lokalnom nivou, na području suočavanja sa klimatskim promjenama i sa negativnim uticajima prekomjerne motorizacije. Sudeći po dosadašnjim iskustvima, grad pri tome može računati na podršku i pomoć nevladinih organizacija i Univerziteta“, rekao je Babič.

Naveo je da sa svojim širokim bulevarima i avenijama te zelenim površinama, Grad Banjaluka ima sve uslove da sa relativno malim sredstvima omogući neuporedivo povoljnije uslove za bezbjedno i udobno korištenje sadašnjih i dodatnih pješačkih zona i za pravi preporod biciklističkog saobraćaja u gradu i okolini.

”Na primjeru Ljubljane smo pokazali da se uz pravu strategiju to može postići relativno brzo, uz veoma pozitivne efekte na području zdravlja ljudi, socijalne kohezije, poslovanja i biznisa, novih radnih mesta i turizma“, rekao je Babič.

Mirsad Heleg, direktor JP za prostorno uređenje i planiranje grada Zenica, predstavio je inovativni pristup integralnom rješavanju saobraćaja u Zenici. Tom prilikom upoznao je prisute na koji način Zenica kreće krupnim koracima ka pretvaranju grada u kvalitetnije i ugodnije mjesto za život. Sa trenutnih petnaestak kilometara biciklističkih staza i novih petnaest, pokazuje primjer svima u Bosni i Hercegovini na koji način se postaje moderniji grad.

Akos.ba

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top