Vi ste ovdje
Home > Ekonomija > Uspon jedne (AS Jelah) i pad druge zvijezde (MIMS)

Uspon jedne (AS Jelah) i pad druge zvijezde (MIMS)

Sa sarajevskim Klasom se dogodilo ono što je i moralo da se dogodi.

Otišao je u ruke strateškom partneru sa kojim će pokušati izaći iz finansijskih teškoća u koje je zapao zajedno sa svojim većinskim vlasnicima. 
Sa gubicima koji su se gomilali, ali uglavnom ne iz osnova poslovanja nego prije svega usljed tereta velikih obaveza, Klas se našao pred zidom za koji se moralo naći rješenje. 
Nakon što je otpao aranžman o kreditu od 10 miliona sa Razvojnom bankom, nakon što i komercijalne banke nisu htjele da podrže aranžmane za spas ove kompanije, preostao je jedino strateški partner. 
Nakon akvizicije vrijedne 14,3 miliona KM, u kojoj je AS Jelah stekao 43,8 odsto vlasništva u Klasu, ostaje dojam da je upravo brzorastuća domaća grupa iz Jelaha, a koja se već dokazala svojom poslovnom politikom, te preuzimanjem visočkog Vispaka, a potom i tešanjske Oaze izrasla u respektabilnnog domaćeg subjekta, posebno u prehrambenom segmentu – partner po mjeri za Klas. 
Ne samo stoga što je u pitanju domaći partner, nego što je riječ o povezivanju koje ima realne šase da proizvede dobar rezultat. 
AS Jelah i Klas nadopunjuju se svojim proizvodnim programima i njihovim uvezivajem nastaje novi subjekt u prehrambenom sektoru BH koji b trebalo da udahne ovu snagu domaćoj proizvodnji, ali sasvim sigurno kroz kanale prodaje koji već postoje i jačanju prodaje, a naročito izvoza, gdje oba subjekta imaju uspjeha i još dosta potencijala za napredak. 
Nema sumnje da je za AS Jelah ovo krupan zalogaj, jer treba osigurati finansijsko ozdravljenje Klasa, ali za vjerovati je kako će iz znanja i poslovnosti koji su do sada pokazani i sinergije koja će nastati ovim strateškim povezivanjem biti zaustavljeno posrnuće sarajevskog proizvođača s velikim imenom i tradicijom i putanja njegovog poslovanja biti okrenuta u drugom, pozitivnom smjeru. 
Na kraju, mnogi su odahnuli, posebno bankari, jer je sada biti izvjesnije da će oko 84 miliona obaveza Klasa moći biti uredno servisirano, a kompaniji biti omogućen prostor za rast i razvoj.

Ali, kao što nam baca svjetlo na uspon nove poduzetničke snage na domaćem tlu, koja sa oko 2.000 zaposlenih i širokom paletom proizvoda, postaje značajna tržišna snaga, tako nam ova akvizicija definitivno razotkriva posustalost i silaznu putanju grupacije kovu vodi porodica Selimović. 
Sama činjenica da su se Selimovići, koji su do početka globalne finansijske krize samo kupovali i investirali (ali čini se bez jasne strategije i plana), morali odreći kompanije koja je potencijalno  pravi „rudnik zlata“ i koja je zauzimala centralno mjesto u njihovoj prehrambenoj diviziji, dovoljna je ilustracija posrnuća sa kojim se suočavaju. 
Nakon što su dali u zakup trgovačke objekte Amko Komercu, nakon što su morali odreći još neke imovine, predaja Klasa zaista izgleda kao poraz za Selimoviće čije poslovno carstvo sve više blijedi. 
Kriza je bila pogubna za one koji su rast i razvoj zasnivali na kreditima, a tako nešto se desilo brojim kompanijama u BiH, a ne samo Selimovićima.

Piše: Borivoje Simić

indikator.ba

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top