Vijesti iz zemlje

Agresivni spot Nešića i DNS: “Ako koristite sablju kao poruku, jasno je koji su motivi”

Nenad Nešić, lider Demokratskog narodnog saveza (DNS) i kandidat za člana Predsjedništva Bosne i Hercegovine, objavio je promotivni spot u kome, uz zvuke koračnice, postrojava “Gardu” te ljubi sablju, što je izazvalo reakcije u Bosni i Hercegovini. 

Prema riječima Ramiza Salkića, potpredsjednika entiteta RS, u spotu Nešića je evidentna mržnja i netrpeljivost.

– U pozadini je melodija koja je kroz historiju značila aspiraciju prema državi Bosni i Hercegovini od strane Srbije, a ako koristite sablju kao poruku, onda je potpuno jasno koji su motivi.

Prema mom mišljenju, očekivati je da Izborna komisija Bosne i Hercegovine sankcionira spot, gospodina Nešića i DNS, te da zabrani emitiranje ovog spota, kako je to urađeno u nekim ranijim slučajevima – naglasio je Salkić.

Potpredsjednik Salkić je kazao i kako je primjetno da političke partije u manjem bosanskohercegovačkom entitetu računaju da rezultate mogu postići na podizanju međunacionalnih tenzija i mržnje, poticanju mržnje prema Bošnjacima i poticanju spremnosti na neki novi sukob i nove zločine u budućnosti.

Ovi što sa “Marš na Drinu” i isukanom sabljom u izbore kreću jasno nam poručuju šta nas čeka u budućnosti ako slabi, podijeljeni i neodlučni budemo.

Važno je da mi budemo svjesni dubine ove poruke koja se šalje nama Bošnjacima, ali i srpskom biračkom tijelu od kojih se očekuje da podrže “Marš na Drinu” i isukanu sablju – poručio je Salkić.

 

Ovim povodom smo kontaktirali i Koaliciju za slobodne i poštene izbore “Pod lupom”.

– Generalno u Bosni i Hercegovini vrlo često vidimo da dio političke kampanje ide u smjeru evociranja emocija kod ciljanih birača, i to najčešće emocija koje se tiču religije, nacionalne pripadnosti, tradicije, i tome slično. Pri tome se ne vodi računa hoće li takve kampanje štetiti međunacionalnim odnosima u Bosni i Hercegovini, te hoće li biti uvrjedljive za nekog drugog – kazala je Jelena Tanasković Mićanović, koordinatorica za javne politike Koalicije za slobodne i poštene izbore “Pod lupom”.

Dodala je da je spomenuto trend koji viđamo iz godine u godinu.

– To je diverzija od stvarnih problema s kojima se građani ove zemlje susreću, a vrlo često ne vidimo konkretne programe kako ćemo zadržati mlade, kako ćemo se odmaći od priča o novim sukobima, podjelama i slično, nego se stvari drže jednostavno prema svom biračkom tijelu, koje očito dobro reaguje na poruke koje im se serviraju. S druge strane, imamo dio biračkog tijela koji je potpuno obeshrabren takvim kampanjama i koji uopšte ne izlazi na izbore, i riječ je o značajnom broju – navela je ona.

Osvrnula se i na načine borbe protiv ovog fenomena u izbornom marketingu.

– Kada govorimo o političkim kampanjama i porukama kroz političke kampanje, ako mi smatramo da je nešto uvrjedljivo i neprihvatljivo u javnom prostoru, imamo alate i takve situacije trebamo prijavljivati Centralnoj izbornoj komisiji Bosne i Hercegovine, te će dalje biti ocijenjeno da li je neki od zakona prekršen, i time ćemo dati doprinos čišćoj izbornoj kampanji. S druge strane i mediji imaju veliku ulogu, da educiraju birače da rastu, da gledaju izvan tih poruka – poručila je Jelena Tanasković Mićanović.

(Preporod.info)

Povezani članci

Back to top button