Vi ste ovdje
Home > Vijesti > Vijesti iz zemlje > Testne gondole Trebevićke žičare u petak iznad Sarajeva

Testne gondole Trebevićke žičare u petak iznad Sarajeva

O radovima na sarajevskoj žičari za AA govorio Abdulah Skaka.

 Testne gondole Trebevićke žičare, koja će zvanično biti otvorena 6. aprila na Dan Grada Sarajeva, će se već u petak ujutro vidjeti iznad Sarajeva, potvrdio je za Anadolu Agency (AA) gradonačelnik Sarajeva Abdulah Skaka.

“Testna vožnja kreće već za par dana, krajem ove sedmice. Testne gondole će se u petak ujutro već vidjeti iznad Sarajeva. Tako da u januaru 2018. imamo gondole u Sarajevu. Možda nije ustaljena praksa da poštujemo rokove i obećanja ali ni ovaj put Gradska uprava ne poštuje svoj rok, rekli smo 6. aprila, a to se dešava već u januaru, tri mjeseca smo u plusu”, izjavio je Skaka.

– Upotpunjavanje sadržaja na Trebeviću- 

Ipak, za gradonačelnika će cijeli projekat biti završen onog trenutka kada usele sve poslovne prostore i kada cijeli projekat profunkcioniše na pravi način.

“Naravno, taj hortikulturalni dio i uređenje okolnih objekata i detalja neće biti završeno u ovom periodu, ali gondole kreću u januaru 2018. godine. Sve što je nekada bilo na Trebeviću, 2018. će biti deset puta bolje. Dakle, u 2018. mi ćemo posvetiti potpunu energiju i budžete za 2018. i 2019. kako bi napunili i upotpunili sadržaj na Trebeviću”, naglasio je Skaka pojašnjavajući da će se u narednim sedmicama znati o čemu je konkretno riječ.

Predviđeno je da u pogonu žičare budu 33 kabine, svaka sa po 10 mjesta, kapaciteta 1.200 putnika na sat. Umjesto nekadašnjih 12 minuta, novom žičarom će se stizati na Trebević za sedam minuta i 15 sekundi.

Skaka je podsjetio i na obećanje da će prve gondole ići prema Trebeviću u aprilu 2018. godine, koje je prema mnogima djelovalo nestvarno i nemoguće realizovati.

“To obećanje bilo je teško ispuniti i realizovati ali uz jako puno uložene energije, potpunu podršku gradskog Vijeća, uspjeli smo riješiti sve imovinsko-pravne odnose, obezbijediti finansijsku konstrukciju za ovaj projekat koji košta nešto manje od 20 miliona maraka i krenuti u realizaciju i revitalizaciju Trebevičke žičare”, pojasnio je Skaka.

Istakao je da je to prije dvije godine projekat bio u potpunosti propao.

“Mi smo ga vratili i danas imamo izgrađenu i polaznu i dolaznu stanicu, postavljene sve stubove. Imamo čak postavljenu i sajlu i u sljedećih par dana testne gondole će se već početi vozati. Mogu slobodno reći da iznad očekivanih rokova, zbog vremenskih uslova i svakog vikenda koji smo radili u posljednja tri mjeseca imamo projekat u ovoj fazi u kojoj imamo”, naglasio je gradonačelnik Sarajeva.

Pitanje Trebevićke žičare, prema njegovim riječima, u Gradskoj upravi posmatraju iz dva ugla.

“Prvi ugao je onaj emotivni za koji sam i ja lično vezan jer sam rođen u neposrednoj blizini Trebevićke žičare i ta nostalgična veza između žičare i građana Sarajeva je neraskidiva. I želja nas, kada smo došli u priliku da možemo to realizovati je bila da čim prije krenemo sa radovima kako bi taj objekat, jedan od posljednjih koji je ostao od simbola Sarajeva da nije rekonstruisan, vratili u funkciju i građanima Grada Sarajeva”, pojasnio je Skaka.

Drugi aspekt je turistički jer se jednim takvim kapitalnim objektom upotpunjuje turistička ponuda Grada Sarajeva.

“Siguran sam da će se svaki turista koji dođe u Sarajevo provozati Trebevićkom žičarom. Tako da to možemo s jedne strane gledati kao emotivnu vezu Sarajlija sa žičarom ali i kao dobru priliku za nas unutar Sarajeva da obogatimo turističku ponudu”, izjavio je gradonačelnik bh. prijestolnice.

Dotakao se i drugih projekata koje planiraju realizovati u narednom periodu. Na Gradskom vijeću je prezentovana strategija gradonačelnika u mandatnom periodu 2016. do 2020. godina.

– Sarajevski simbol – 

“Želimo se baviti samo velikim i kapitalnim projektima i u budućnosti, u vremenu koje je pred nama, prezentovat ćemo neke od pet vrijednih projekata koji zaslužuju pažnju. Pored Trebevićke žičare već smo krenuli u sanaciju određenih fasada u Gradu Sarajevu. Smatramo da moramo raditi na imidžu ovog grada. Završavamo projektnu dokumentaciju oko revitalizacije Olimpijskog muzeja koji je jedan od simbola Grada”, pojasnio je Skaka.

Prema njegovim riječima, od propalog projekta EYOF 2017. danas imaju realan projekat koji će se dogoditi 2019. godine.

Inače, Trebevićka žičara u glavnom gradu BiH s radom je počela 1959. godine. Povezivala je Bistrik na 583 metra nadmorske visine sa Vidikovcem, smještenim na 1.160 metara na Trebeviću, a projektovali su je i sagradili Česi.

S dužinom od 2.100 metara, Trebevićka žičara u to vrijeme bila je najveća u regionu. Svečanim ruhom žičara je posebno zasjala 1984. godine kada je Sarajevo bio domaćin Zimskih olimpijskih igara.

Žičara, jedna od sarajevskih simbola, potpuno je uništena tokom agresije na BiH, 1992. do 1995. godine.
Ideja o ponovnoj izgradnji Trebevićke žičare dugo godina poslije rata u BiH bila je nerealizovana zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa između Grada Sarajeva i vlasnika žičare, Javnog komunalnog preduzeća GRAS koje je prošle godine dalo saglasnost da Grad Sarajevo preuzme brigu o žičari.

Iz rukovodstva Grada Sarajeva poručeno je kako će Trebevićka žičara biti najmodernije postrojenje glavnog grada BiH.

Akos.ba

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top