Vi ste ovdje
Home > Vijesti > Kolumne i intervjui > Rusmir Hrvić za Akos.ba: Naše različitosti su naše prednosti

Rusmir Hrvić za Akos.ba: Naše različitosti su naše prednosti

Rusmir Hrvić direktor Vispaka

 U povodu Dana državnosti 25. 11. 2017.

Rusmir Hrvić je jedan od rijetkih privrednika u Bosni i Hercegovini koji se već godinama redovno oglašava povodom državnih praznika (Dan državnosti, Dan nezavisnosti) sa vrlo inspirativnim porukama građanima Bosne i Hercegovine.

U sklopu kampanje portala Akos.ba „Bosna i Hercegovina –moja domovina“ razgovarali smo sa predsjednikom Upravnog odbora AS grupacije.

Razgovarao: Voloder Sanadin

Akos.ba: U vašem obraćanju građanima Bosne i Hercegovine povodom Dana državnosti 2015. godine istakli ste da je kampanja „kupujmo domaće“ postala nacionalni projekat. Tom prilikom ste na svojoj Facebook stranici napisali slijedeće „Ovih dana, to je valjda sada svima jasno, ideja “kupujmo domaće” poprima ogromne razmjere. Sada je već riječ, slobodno mogu kazati, o pokretu. Bosanci i Hercegovci su se (samo)organizovali jer žele kupovati svoje.“ Šta se u međuvremenu pozitivno promjenilo  u bh društvu, ekomiji, politici i AS grupaciji?

Rusmir Hrvić: Kada sam to napisao prije dvije godine priča o «kupujmo domaće» je narasla do te mjere da se slutio preokret u odnosu snaga na polici tržnih lanaca u BiH. Ranije su domaći brandovi bili u podređenom položaju na vlastitom tržištu, međutim tada je već bilo jasno da su domaći proizvođači stasali do te mjere da imaju toliko toga za ponuditi i da je samo pitanje vremena kada će naši građani ponovno dati povjerenje domaćim proizvodima. Mi smo to tada osjetili, a nedavno je stigla i potvrda iz Vanjsko trgovinske komore BiH gdje se kaže da je u posljednje 4 godine pokrivenost uvoza izvozom u oblasti proizvodnje hrane porasla sa 22 na 35 posto. Također ukupan izvoz bilježi 18 posto veći obim u trećem kvartalu 2017. u odnosu na isti period lani. Industrijska proizvodnja pokazuje jak porast, kao i potrošnja, a naplata indirektnih poreza se značajno povećala za čak 10 posto u trećem kvartalu ove godine. Dakle, svjedoci smo jednog pozitivnog trenda i drago nam je da je i AS GROUP sa naših 4.500 radnika mogla dati svoj doprinos ovom značajnom preokretu.

Ako bismo se vratili samo 6 – 7 godina u nazad, situacija je bila gotovo beznadežna. Domaća proizvodnja je bila skoro na koljenima sa veoma slabim izgledima da se etablira. Hvala Bogu danas možemo govoriti da imamo bosanskohercegovačku prehrambenu industriju pred kojom su velike šanse i izazovi. Potrebni su nam veliki sistemi, kako bi bili snažni i kako bi bili oslonac i motiv za male. Veliki sistemi pokreću male, nikako obrnuto. Veliki sistemi generiraju znanja koja su nam ptorebna na putu razvoja. Jedino veliki sistemi mogu odgovoriti zahtjevima globalne konkurencije i ekonomskih kriza. Naše različitosti su naše prednosti. Nedavno sam pročitao jednu mudrost, da kada bi nakon velike svjetske kataklizme ostala samo Bosna i Hercegovina da bi bilo moguće obnoviti civilizaciju. Vjerujem da možemo iskoristiti tu našu odlučujuću prednost jedinstva u različitosti koje nas u svemu, pa i na tržištu čini posebnim. Svi mi u AS GROUP svojim predanim i poštenim radom želimo postaviti standarde poslovanja jedne nove i ekonomski snažne Bosne i Hercegovine.

Akos.ba:  Dobra domaća ekonomija, odnosno jaki brendovi su generatori razvoja nacionalnog sporta, a sa druge strane  dobri uspjesi sportaša podižu patriotski duh. Poznato je da su kompanije iz sastava AS grupacije sponzori državnih repezentacija (nogomet, košarka, rukomet) i da ste preko vispakove Zlatne džezve napravili sjajnu kampanju  “Pit ćemo mi nju ako Bog da u Brazilu”. Kakav je omjer između uloženog u sponzorisanje sportskih kolektiva i onoga što se vama vraća kroz prodaju na domaćem tržištu.

Rusmir Hrvić: Mi smo zadovoljni. Ne gledamo ovdje uvijek na povrat već želimo, prije svega pomoći. Primjer kampanje i sponzorstva koje ste spomenuli kada smo još na početku kvalifikacija otvoreno stali uz našu Reprezentaciju i prognozirali ishod natjecanja, najbolje govori koliko nam je stalo da naš reprezentativni sport uspije u svijetu. Svjesno smo preuzeli rizik i odgovornost. Bilo je kasnije pitanja ‘a šta da se nismo plasirali'…, dijelili bismo sudbinu naše reprezentacije i miliona navijača. Tu smo išli svjesno navijački, otvoreno i bez kalkulacija, za naš nacionalni dres. Na koncu, važno je da Bosna i Hercegovina igra i pobijedi, i da će u nama u tom smislu imati iskrenog navijača i partnera.

Akos.ba: Za As grupaciju tekuća godina je bila vrlo dinamična. Preuzeli ste dvije trećine nekadašnjeg krajiškog giganta Agrokomerca i najavili povratak na tržište njegovih uspješnih brendova. Oni će se pridružiti, možemo slobodno reći, najjačim bh. brendovima koje proizvode Klas, Vispak, Oaza itd.

Jaki brendovi su najveći kapital jednog društva. Da li su u Bosni i Hercegovini dovoljno prepoznati i podržani brendovi iz prehrambene industrije?

Rusmir Hrvić: Volio bih da mogu pozitivno odgovoriti na vaše pitanje, ali u svakom slučaju sam optimista. Dakle, nisu dovoljno. Mada i mi proizvođači trebamo još raditi na jačanju brandova, investirati u podizanje razine kvaliteta, u nove tehnologije, packaging, distribuciju, plasman, imidž kampanje i komunikaciju. Ipak, veliki su pomaci u prehrambenoj industriji Bosne i Hercegovine napravljeni u posljednjih 7 godina, a mi to mjerimo od preuzimanja Vispaka, u decembru 2010. Samo AS GROUP danas ima vrlo moćnu prehrambenu industriju koja se temelji na snažnim brandovima kao što su Vispak, Klas, AS, Master, Kent, Oaza, Sprind, Vegafruit, Mlin i pekara Ljubače, Agrokomerc, itd. Dodamo li ovim brandovima ostale bosanskohercegovačke brandove poput Madia, Akove, Sarajevske mljekare, Zeničke industrije mljeka, Tuzlanske solane, i druge, možemo slobodno kazati da se bosanskohercegovačka prehrambena industrija uspravlja, te da će je ubuduće biti teško zaustaviti na putu razvoja.

Mi u AS GROUP očekujemo i ove godine jedan stabilan rast sa povećanjem prometa do 10%, što bi otprilike značilo oko 350 miliona KM ukupnog prihoda. Vjerujem da je slična situacija i kod ostalih domaćih kompanija u prehrambenoj industriji.

Akos.ba: Za kraj još jedno pitanje, šta je za Vas domovina, kako se ona voli i koja je Vaša poruka građanima Bosne i Hercegovine za predstojeći dan državnosti?

Rusmir Hrvić: Bosna i Hercegovina je naša domovina. Ona nam je sve, i mi smo bez nje ništa. Zato i činimo sve da naša domovina bude bolja, ljepša, i uspješnija.

Pred nama su veliki, generacijski izazovi. Naša želja za uspjehom je veća od straha od poraza. Toliko puta smo dokazali da se ne želimo predati, i da smo najjači kada nas se pritisne uza zid. Tada proradi naš bosanski inat, prkos, ali i kreativnost i motiv da pobijedimo.

Moje mišljenje je da nam tako malo treba da konačno uvedemo našu Bosnu i Hercegovinu na put snažnog uspjeha i blagostanja. Treba nam politička stabilnost, i ne samo nama već i cijeloj regiji, jer svi zajedno na ovim prostorima moramo ostaviti dakleko bolji dojam kako bi nas moćni investitori počeli ozbiljno shvatati. Moramo svi zajedno učiniti sve da zaustavimo odlazak ljudi iz regije. Mislim da je vrijeme da se postignu međudržavni sporazumi u ovom dijelu Evrope i uspostave dugoročne strategije koje bi vodile kreiranju značajno boljih uvjeta za ekonomski rast i razvoj. Privredu trebamo rasteretiti do te mjere da se podigne standard zaposlenih u proizvodnji, odnosno tamo gdje se kreira nova vrijednost. Ovo su ozbiljni izazovi koji, garantiram vam, niti jedna zemlja ne može sama riješiti.

Ipak, i pored svega, mislim da smo mi u Bosni i Hercegovnini na dobrom putu i da je uspjeh sada već sasvim izvjestan. Najgore je iza nas, i sada sam uvjeren da bolja vremena za sve tek dolaze. Naše je da radimo predanije i odgovornije da ona čim prije dođu.

Akos.ba

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top