Prikaz knjige “Žiška na dlanu” autorice Aide Krzić

Autor: Aida Krzić; format: A5; br. str. 274; povez mehki, cijena 15 KM

Knjigu Žiška na dlanu čine autoričine kolumne, objavljivanje u listu Preporod od februara 2006. do februara 2015. godine – ukupno njih 77, a naslov je dobila po zadnjoj kolumni u knjizi.

Ovo je druga knjiga Aide Krzić. U ovoj knjizi nadaje se kao svojevrsni svjedok vremena koje teče: ona piše o našim izborima, uzorima, o radosti čitanja, o dobročinstvu, prijateljstvu, mubarek-noćima, iskrenosti; o ženi, vjerničkoj darežljivosti, lektiri, izgubljenom stidu. Ona prati događaje, piše o Vijećnici, sevdalinci, o jeziku bosanskome, o kulturi, o Nedžadu Ibrišimoviću… U svojim kolumnama tretira ružne pojave i običaje koji sve više zahvataju i usvajaju se u našim bošnjačkim i bosanskim sredinama, ukazuje na njihove loše posljedice po društvo, porodicu i pojedinca, ali i ističe ono ispravno u tom području čovjekovog izražavanja. Pri tome navodi kur’anske ajete, Poslanikove hadise, mišljenja istaknutih učenjaka – piše onako kako bi trebao pisati svaki musliman, o čemu god da piše. Jer je to muslimanov najjači argument, neoboriv argument ispravnosti.

Na mnogim mjestim Krzićeva izražava svoj otvoreni ili pritajeni bunt – mogli bismo kazati i: vrisak – protiv drastičnih oblika nepravde, licemjerja, moralne posrnulosti i izopačenosti savremenog be-ha društva i time postaje glasnogovornikom hiljada obespravljenih, poniženih i zaboravljenih ljudi u Bosni. Njene kolumne su iz života, i pune su života; one su zapis o jednom vremenu, zapis o njoj samoj, svjedoci da je bila „prisutna“ u životu, da je u njemu imala aktivnog učešća, da je ispunjavala zadaću „ukazivanja na dobro i suzbijanja zla“.

Knjiga Žiška na dlanu nije namijenjena samo određenoj skupini ljudi, ili određenoj dobnoj skupini, već je podjednako mogu čitati svi – i muškarci i žene, i mladi i stari…

elkalem.ba