Osvrt na knjigu Mirze Mešića, zagrebačkog imama, “Muhammed, a.s., poslanik čovječanstvu”

,,Muhamed a.s., Poslanik čovječanstvu” naslov je nedavno izašle knjige zagrebačkog Imama Mirze ef.Mešića.

Autor knjige završio je fakultet islamskih nauka u Sarajevu te magistrirao na fakultetu političkih znanosti u Zagrebu. Tituala Imama i vjeroučitelja nije jedino što ovog čovjeka čini posebnim. Naime, u zemlji u kojoj su muslimani manjina, imam Mešić drži dawu i predavanja za nemuslimane te brine o muslimanima, organizator je brojnih islamskih događanja i predavanja. Objavljuje brojne radove u kojima nastoji raščistiti nejasnoće o islamu i Poslaniku s.a.w.s. u zemlji u kojoj živi pa i šire. On ne strahuje za reakcijama javnosti već im toplo nastoji predočiti ljepote i slasti islama, o čemu upravo svjedoči sam naslov njegove knjige. Umjesto Poslanik islama, ef. Mešić se precizno odlučuje za širi naslov ,,Poslanik čovječanstva”. Upravo time otvara mogućnost istinskog shvatanja da je Muhamed s.a.w.s poslan svakom čovjeku ovoga svijeta: Hrvatima u Hrvatskoj, Bošnjacima u Bosni, crnom djetetu u Africi, azijatu na dalekom istoku, Rusima u Sibiru. Njegovim djelom, razbija se predrasuda kako je islam vjera samo za određene.

Predstavljanjem predislamskog i islamskog razdoblja, knjiga nastoji prikazati djelove prošlosti koji su zamagljeni mnogim muslimanima i nemuslimanima. Vješto, emotivno i mudro, ovaj tekst daje odgovore na mnoga pitanja koja muče nemuslimane: položaj žene u Islamu, ratovi i bitke islama, koncept Boga u Islamu, stvaranje čovjeka i ostalo.  Čitajući ovaj tekst, uspijeva se stvoriti paralelna poveznicu između davnog sedmog vijeka i suvremenog svijeta. Shvatljivo je da svijetom vlada zamjena realnosti s iluzijom, odnosno kako je halal prikazan kao haram, a haram kao halal. Ova knjiga upravo to indirektno pojašnjava. Također, da se zaključiti kako je upravo najveća zaštita ženskih prava u Islamu. Što se tiče islamskih bitaka i ratova, uspio sam zamisliti čovjeka koji bi u suvremenom svijetu ukinuo kamate, čedomorstva, ženomrstvo, inflaciju, tiraniju tlačitelja (i ekonosmkih i vojnih) nad potlačenima. Zar to ne želi svaki čovjek suvremenog svijeta? Upravo su to neke od ljepota koje je donio Poslanik s.a.w.s. Čitanjem ove knjige, to se vrlo lako može primijetiti. Još neke od zamagljenih i prešučenih činjenica se objelodanjuju na samom kraju: Što su to svjetski velikani govorili o Poslaniku s.a.w.s. Ugodno sam se iznenadio ugledavši poznata imena koja hvalila Muhameda a.s. ,a još je fascinantnije što su to govorili o njemu. Veliki znanstvenici, generalni, estradni umjetnici, predstavnici drugih religija, književnici, aktivisti, borci za ženska prava.

Stil pisanja mu je ugodan i tečan, namijenjen svakom čovjeku, otvoren svakom srcu željnom istine. Ponizno i iskreno pristupa zahtjevnoj temi prikazujući je na jednostavan način. Vrlo lako i osnovnoškolac može ovu knjigu pročitati u dahu. Štivo je vješto isklesano. Opipljiv je četvorogodišnji rad. Čitanje ostavlja dojam putovanja kroz prošlost.

Mirza ef. Mešić također je borac protiv epidemije islamofobije. Shvatio je jedno, što kao bivši kršćanin mogu potvrditi. Suvremeni islamofobični mediji su otišli toliko daleko da su ljudima iz svijesti uskratili činjenicu da muslimani vjeruju u iste Poslanike kao i kršćani. Prema njima, Isus i Isa a.s. nisu ista osoba. Koristeći jezične različitosti, ostavljaju ljude u nesporazumu. Stoga, smatram kako je upravo zbog nemuslimana zagrebački Imam upotrijebio mudru metodu. Kada govori o ostalim Poslanicima, on koristi dvojezičnost. Primjer: Isa (Isus), Musa (Mojsije). Također i s ostalom nemuslimanima nepoznatom terminologijom čini isto. Primjer: dženet/raj, itd.

Mnogo bih još mogao pisati o ovoj knjizi, ali njenu istinsku ljepotu možete doživjeti tako da otvorite njenu prvu stranicu.

Potrebno je napomenuti kako se Mirza ef. Mešić odrekao zarade i odlučio taj novac donirati za izgradnju islamskog kulturnog centra u Sisku. Stoga, prava je šteta samo kupiti knjigu iz želje za pomaganjem i ostaviti je na prašnjavoj polici. Također, ona je i lijep poklon.

Dragi brate Mirza, da te dragi Allah d.š. nagradi.

Autor teksta: Al’ Sabah, bivši kršćanin

Autor knjige široj hrvatskoj, ali i balkanskoj javnosti je postao posebno poznat nakon nastupa u emisiji Otvoreno na HRT1