Vi ste ovdje
Home > Ekonomija > Kupujmo domaće i halal > Održana konferencija o halal turizmu u Konyi: Prilika za promociju regije kao halal destinacije

Održana konferencija o halal turizmu u Konyi: Prilika za promociju regije kao halal destinacije

 Piše: Muhamed Mahmutović

Turistička ponuda i potražnja je sve raznolikija i specifičnija, a tržište se ubrzano diverzificira. Jedan noviji, a važan segment turističke ponude je i turizam prilagođen muslimanskim gostima.

O novostima i tržišnim smjernicama se raspravljalo na ovogodišnjoj drugoj po redu međunarodnoj Konferenciji o halal turizmu otvorenoj 3. maja u Konya-i u Turskoj.

Organizator konferencije je Creative Minds Media LTD, čiji je predstavnik Bilal Doomah otvorio konferenciju govoreći o potencijalu halal tržišta i budućnosti konferencije. Konstantan rast halal turizma i mnogobrojni turisti iz islamskog svijeta stvorili su potrebu za organiziranjem susreta certificiranih agencija i hotela s ciljem razmjene iskustava i dogovaranja suradnje.

Na konferenciji je sudjelovao veliki broj posjetitelja s 6 kontinenata i više od 30 zemalja svijeta koji su svojim prisustvom uveličali događaj, pridonoseći raznolikosti i kulturnoj različitosti konferencije.

Događaj koji je na neki način obilježio konferenciju jeste potpisivanje dogovora između turskog ministra za vanjska pitanja Mevluta Cavusoglua i dr. Bandara Fahada, predsjednika Arapske turističke organizacije. Ovim dogovorom će Arapska turistička organizacija otvoriti svoje urede u Turskoj kako bi povećala turističke i ekonomske odnose između Turske i arapskih zemalja. Oni više upućeni u ovu tematiku i zategnute odnose na ovom podneblju znaju koliko je značajna stavka potpisivanje ovakvog ugovora.

Unatoč velikom interesu i inicijalnoj potvrdi sudjelovanja na konferenciji, turistički djelatnici iz regije jugoistočne Europe, nisu se u velikom broju odazvali pozivu za konferenciju, prvenstveno zbog sigurnosne situacije u Turskoj. Sekundarno, razlog slabom odazivu je i pomicanje termina održavanja, koji se poklapa s početkom turističke sezone. Međutim, nestabilnosti na ovom području nisu učinile konferenciju nista manje posjećenom, te se moze reci da je ona ispunila očekivanja.

Unutar tri dana trajanja konferencije poseban akcent stavljen je na halal destinacije u usponu među kojima su Turska, Indonezija i Malezija, a i destinacije na prostoru Balkana. Balkansku regiju predstavlja turisticka agencija Adriaday iz Opatije, jedna od pet agencija u Hrvatskoj s halal certifikatom. Na konferenciji predstavljaju svoj brend Halal Friendly Holidays, specijalizirane ture za muslimanske goste u destinacijama na prostoru Hrvatske i okolnih zemalja.

Značaj konferencije potvrđuju uvaženi posjetioci, poput ministara turizma Turske, UAE, Saudijske Arabije, Omana, Egipta, Bahreina, Katara, Libanona, Libije, Palestine, Alžira, Jemena, Tunisa, Somalije; te mnogobrojni ostali uvaženi gosti, posjetioci i voditelji radionica.

Radionice kao prilika za učenje

Osim izlagačkog dijela konferencije, interesantne su i radionice iz različitih područja halal turizma, neke od najzanimljivijih ukratko su predstavljene ovdje.

Jedna od radionica govori o tehnologiji i njenom utjecaju na halal turizam. Ovdje govorimo o najnovijim izazovima kako što bolje iskoristiti modernu tehnologiju u brendiranju halal proizvoda i usluga te prodaji istih. Posebno su obrađene mobilne aplikacije kao idealan primjer iskorištavanja tehnologije u turističke svrhe.

Jedan od najzanimljivijih primjera sve veće zastupljenosti tehnologije u turizmu je „Emoji room service“ aplikacija, koju je predstavio Aloft hotel. Aplikacija omogućava gostima da prime željenu uslugu jednostavnim slanjem emotikona tražene usluge na recepciju hotela.

Posebno je važna radionica na kojoj je kompanijama iz europskih zemalja, koje imaju izvrstan potencijal za širenje upravo u ovom sektoru turizma, a među kojima je i Bosna i Hercegovina kao i ostale zemlje iz regije, pružene su informacije o certificiranju te marketinškim aktivnostima vezanim uz širenje svijesti o potencijalu i vrijednosti tržišta. Hrvatska se ističe i sve više se kreće u ovom smjeru , to potvrđuje i organiziranje World Halal Day manifestacije, koja će se održati u novembru ove godine u Opatiji. Pored toga podršku sudjelovanja u konferenciji pružile su i Hrvatska turistička zajednica HTZ, Udruge hrvatskih putničkih agencija UHPA, Udruge nezavisnih putničkih agencija UNPAH, Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske UPUHH, te Agencije za certificiranje Halal kvalitete Bosna i Agencije za certificiranje Halal kvalitete Srbija.

Hoteli prilagođeni muslimanskom tržištu

Sto se tiče hotelskog sektora bilo je govora o neiskorištenim plažama i lokacijama koje su pogodne za izgradnju novih hotela te o mogućim i poželjnim investicijama. Pokrenuta je diskusija o odvajanju plaža za muškarce i žene, te su izneseni prijedlozi na tragu već postojećih hotelskih objekata poput Adenya hotels & resorts. Svakako da je ova tema interesantna regionalnim hotelijerima, budući da sve veći broj hotela ima halal certifikat, te je u ovom trenutku još nekoliko njih procesu certificiranja. U Hrvatskoj ih za sad ima 13, u Sloveniji 6, u BiH 4.

Novi vid halal turizma je turizam za mlade muslimane tako da je poseban fokus konferencije i na tome. Pobliže se objasnio ovaj trend, kako se spremiti za njega te kako razumjeti potrebe generacije Y. Postoje brojni mladi muslimani željni istraživanja drugih kultura, odmora, ali i obrazovanja u europskim zemljama.

Jedan od osnovih zaključaka, kojeg su se svi govornici manje-više dotakli, jest potreba da se nove destinacije otvore ovom 150 milijardi vrijednom tržištu. Neki od voditelja radionica su posebno naglasili da klasične i ustaljene destinacije, nisu dovoljne kako bi se pokrila velika potražnja i želja muslimana za putovanjem. U ovoj činjenici i zaključku leži veliki potenijal naše regije kao neotkrivene i nedovoljno istražene destinacije iz perspektive muslimanskih gostiju.
Budući da se radi o tržištu vrijednom 150 milijardi dolara za Hrvatsku i Sloveniju kao jedne od hit turističkih zemalja svijeta, ovo tržište je itekako primamljivo. Bosna se već uveliko predstavila u ovoj branši turizma i vrijedi za jednu od top destinacija za muslimane sa Bliskog i Srednjeg istoka. Već sad su najavljene i naredne konferencije istog organizatora, koje će se održati 2017. u Kataru i Turskoj, a 2018. Južnoafričkoj Republici, Kataru , Indiji i Turskoj, što su sve ciljana tržišta za balkanske destinacije.

Svi upiti o konferenciji mogu se poslati na e-mail: [email protected], ili pozivom na broj: +38762/250-018
Više o samoj konferenciji možete pogledati na Halal Tourism Conference

Akos.ba

 

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top