>
Bilal – jedan od najvažnijih filmova o rađanju islama
Piše: Mirza SKENDERAGIĆ Općepoznato je da na trenutnoj svjetskoj filmskoj sceni sasvim podređena uloga pripada kinematografijama islamskih zemalja, a pogotovo onim njihovim segmentima koji u svojim ostvarenjima predstavljaju islamsku religiju, njenu historiju, običaje i svjetonazor. Još od klasika The Message (1976) Moustapha Akkada, filma koji opisuje život Božijeg poslanika Muhammeda, a.s., i... Read more
Never Leave Me: Dirljiv i bolan film Aide Begić o sirijskoj djeci
Aida Begić pripada novoj generaciji bosanskohercegovačkih filmskih režisera i jedna je od rijetkih koja prethodno pripremljeni teren od starijih kolega zvani bh. kinematografija koristi za izgradnju vlastitog stila i autorstva, što su svakako primijetili i renomirani filmski festivali. Ona je još 2001. godine na Filmskom festivalu u Cannesu prikazala... Read more
Filma „Zaštićena zona Goražde – 20 godina poslije“ prikazan u Novom Gradu
Projekcija je upriličena u multimedijalnoj sali u povodu 25. godišnjice, koja se obilježava 9. maja, od kada su pojedina područja u BiH rezolucijom Vijeća sigurnosti UN-a proglašena takozvanim sigurnim ili zaštićenim zonama, a među njima i Goražde. Projekciji su prisustvovali predstavnici Bosansko-podrinjskog kantona Goražde sa premijerom Emirom Okovićem i... Read more
U povodu Svjetskog dana borbe protiv mina: Premijera filma „Ranjena zemlja“
Autor filma je Fatmir Alispahić, a kompozitor je Asim Horozić. Film je realizovan u produkciji Televizije Sarajevo i Digi.ba, te odobren i preporučen kao edukativni materijal od BHMACA-a – Centra za uklanjanje mina u Bosni i Hercegovini. RANJENA ZEMLJA RANJENA ZEMLJAPovodom Svjetskog dana borbe protiv mina TVSA premijerno prikazuje... Read more
Novi dokumentarni serijal TVSA: “Dugo svitanje” autora Halida Kadrića
Roman Halida Kadrića Dugo svitanje hronološki prikazuje dešavanja koja su obilježila prošlo stoljeće u Bosni i Hercegovini. To je prvi bošnjački historijski roman, zasnovan na dokumentima, pismima, memoarima, novinskim člancima. Prema književnom tekstu urađen je televizijski obrazovni serijal u kojem će naši gledaoci upoznati glavne ličnosti i događaje na... Read more
Kako su prikazane žene u postratnom bosanskohercegovačkom filmu?
Piše: Mirza SKENDERAGIĆ Iako je čovječanstvo stiglo do 21. stoljeća, žena i dalje bivstvuje u apsolutnom “muškom svijetu” u kojem se svakodnevno bori za izlaz iz nametnutog podređenog položaja. S jedne strane, žene u savremenom dobu bez pogovora prihvataju “pravila” koja određuju muškarci, pretvarajući se postepeno u seksualne objekte,... Read more
Sarajevo na filmskom platnu
Kolika je simbolika i snaga multietničkog Sarajeva najbolje govori natpis kod Vječne vatre: Hrabrošću i zajednički prolivenom krvlju boraca bosansko-hercegovačkih, hrvatskih, crnogorskih i srpskih brigada slavne Jugoslavenske armije, zajedničkim naporima i žrtvama sarajevskih rodoljuba Srba, Muslimana i Hrvata 6. aprila 1945. godine oslobođeno je Sarajevo glavni grad Narodne Republike... Read more
Pogledajte film “Milo” o crnogorskom policajcu koji zna Kur’an Časni napamet
Dokumentarni film “Milo”, u produkciji Al Jazeere Balkans, čiji scenarij potpisuje Fahrudin Bečić, izvršni producent ove televizije, govori o neobičnom policajcu Milu Šćekiću iz Kolašina, koji je pročitao hiljade knjiga, istražuje psihološke fenomene i neobjašnjive utjecaje, analizira umjetnost i filozofiju, povezuje književnost i religiju… Bečić je dokumentarac o Milu... Read more
Premijera u Općini Novi Grad: Decembar 1992. – film o 75 poginulih sarajevskih boraca
U filmu je ispričana priča o svakom od njih uz autentične snimke iz tog perioda. Kako je kazao za Fenu producent filma Samir Petrović, mjesto dešavanja u filmu je brdo Žuč kao i bitke za oslobođenje i odbranu platoa brda Žuč. – Ovaj film je posvećen svim braniteljima Sarajeva... Read more
Poziv autorima za Al Jazeera Balkans Documentary Film Festival
  Al Jazeera Balkans objavljuje poziv autorima i produkcijskim kućama, za učešće na prvom Al Jazeera Balkans Documentary Film Festivalu, AJB DOC, koji će se održati u Sarajevu od 21. do 25. septembra 2018. godine. AJB DOC, kao rezultat dugogodišnjeg iskustva televizije Al Jazeere Balkans u radu s produkcijom,... Read more