Vi ste ovdje
Home > Vijesti > Vijesti iz zemlje > Koridor Vc: Do kraja godine probijanje tunela Pečuj i Ričice

Koridor Vc: Do kraja godine probijanje tunela Pečuj i Ričice

Do kraja godine biće iskopano svih 1000 metara tunela Pečuj na poddionici Klopče – Pečuj (Donja Gračanica), od kojih je do sada iskopano oko 200 metara, rečeno je prilikom današnjeg obilaska gradilišta koji je za predstavnike medija organizovala kompanija Euro-Asfal, glavni izvođač radova.

Enver Ajanović, tehnički direktor Euro-Asfalta podsjetio je da ugovor sa investitorom Autoceste FBiH potpisan u maju prošle godine i da je rok za završetak radova 30 mjeseci.

Projekat je vrijedan 90 miliona eura i na ovoj dionici trenutno radi oko 700 zaposlenika konzorcija “Euro Asfalt – Strabag”.

“Projekat se sastoji od dijela trase dužine 3 kilometra, od dva vijadukta dužine 350 metara i 180 metara, zatim mosta preko rijeke Bosne dužine 200 metara i na kraju dva tunela Pečuj i Ričice. Ukupna dužina trase je 6 km, od toga je 3 km trasa, 1,5 km su tuneli i 1,5 km vijadukti Babina Rijeka i Ričice“, kazao je Ajanović.

Istakao je da se radi se o vrlo zahtjevnoj dionici na kojoj imaju velikih problema za klizištem.

Naime, obje poddionice ulaze u sastav tzv. “Zeničke obilaznice” i na cijeloj njenoj dužini se radi u geološki izuzetno složenim terenskim uvjetima, najtežim na koridoru Vc, jer su skoro cijelom dionicom vidljiva klizišta i to znatno otežava i usporava izvođenje radova.

“Geoistražni radovi na buštinama su pokazali vrlo složene geološke uslove i trenutno radimo na iznalaženju najboljeg rješenja. Ipak, imamo reference i ljude s iskustvom tako da jedan kompletan tim ide ovom trasom prema uspješnom planu i vjerujemo da ćemo sve završiti do novembra iduće godine”, istakao je Ajanović.

Drago Franc, rukovodilac radova na izgradnji tunela, kazao je da je tunel Pečuj zbog nastalih izmjena na ulaznom portalu produžen na 1000 metara. Imat će dvije kolovozne trake širine 3,5 metra i saobraćaj će biti jednosmjeran. U isto vrijeme s druge strane radi se na tunelu Ričice koji je dužine 500 metara u kojem je do sada iskopano trećina tunelskih cijevi. On će biti istih karakteristika kao i tunel Pečuj i bit će povezana mostom Ričice.

Govoreći i izazovima sa kojima se susreću na gradilištu, Franc je kazao da je poseban izazov koji otežava radove to što se tunel Pečuj radi na dole zbog čega se sva voda koja dođe do tunela mora ispumpati.

Također, napominje da je osnovni projekat na izlaznom portalu predvidio jedan dosta veliki usjek u dosta nestabilnom terenu, tako da je dodatnim istražim radovima i analizama utvrđeno da sistem osiguranja tog izlaznog portala ne bi bio dovoljan.

“Poseban izazov koji otežava radove to što se tunel Pečuj radi na dole zbog čega se sva voda koja dođe do tunela mora ispumpati. Pored toga, osnovni projekat na izlaznom portalu predvidio je jedan veliki usjek u dosta nestabilnom terenu, tako da je dodatnim istražnim radovima i analizama utvrđeno da sistem osiguranja tog izlaznog portala ne bi bio dovoljan te se sada primjenjuju dosta teški podgradni sistemi”, kazao je Franc.

Inženjer Euro-Asfalta Alaga Husić također je naglasio da ih kroz čitavu dionicu prate loše geološke karakteristike terena s klizištima Klopče, Pehare, Talami i puno manjih klizišta koja im otežavaju izvedbu projekta.

“Naravno, svaki dio trase ima svoje lokalne probleme koji se završavaju posebno, ali vjerujem da ćemo uspjeti sve završiti u planiranom roku.  Objekti koje radimo bit će vizuelno lijepi, s vijaduktom Babina rijeka koji je visine do 70 metara, zatim vijaduktom Pehare, a isto tako će biti i s tunelima, koji su za izvođenje radova jedni od težih objekata, s većim iskopom”,  istakao je Husić.

Inače, radovi na području Zeničko-dobojskog kantona predstavljaju najveće gradilište na autoputu.

Vrijednost radova za izgradnju poddionice Drivuša – Klopče je 33.527.849,36 eura dok za Klopče – tunel Pečuj (Donja Gračanica) iznosi 107.879.289,94 eura.

Trasu koridora koju grade kompanije “Euro-Asfalt Sarajevo” i austrijski Strabag danas je posjetila i grupa studenata Univerziteta “Džemal Bijedić” iz Mostara.

S.B.

akta.ba

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top