Vi ste ovdje
Home > Ekonomija > Konzum vs. Bingo: Ko ostvaruje bolju interakciju sa Facebook korisnicima?

Konzum vs. Bingo: Ko ostvaruje bolju interakciju sa Facebook korisnicima?

U Bosni i Hercegovini većina kompanija je već prisutna na društvenim mrežama i svojim marketinškim aktivnostima žele zadržati, pridobiti nove potrošače, razvijati brand u svijesti potrošača itd. Kako su Bingo i Konzum najveći maloprodajni lanaci u BiH a sigurno u nekim dimenzijama i tržišni rivali, Mladen Mijatović koji se bavi Data Science, analizirao je njihove aktivnosti na Facebooku i komparirao njihove interakcije sa korisnicima.

U analizi, koju je objavio na svom blogu, navodi da se ovdje ne radi o nikakvom ozbiljnom Data Science projektu, ali ističe da se sigurno može otvoriti puno drugih pitanja na koja se može odgovoriti različitim metodama.

Da bi odgovorio ko ostvaruje veću interakciju sa korisnicima na Facebook-u, Konzum ili Bingo koristio je podatke sa Facebook stranica Konzuma i Binga na kojem oni objavljuju marketinški sadržaj, a podaci se mogu dobiti sa lokacije Facebook for developers. Preuzeo je oko 1330 objavljenih sadržaja na njihovim Facebook stranicama od proteklog vremenskog razdoblja: 1. novembra 2015. do 1. juna 2016. godine.

“Obzirom da Konzum posluje i izvan BiH, želim naglasiti da su njegovi podaci preuzeti sa Facebook stranice Konzum Bosna i Hercegovina kako bi imalo smisla porediti sa sadržajem Binga. Analize sam uradio u Exploratory-u koji je još uvijek u beta verziji. Exploratory je open source interaktivni alat namjenjen prije svega za data wrangling i neku osnovnu vizualizaciju podataka a temelji se na programskom jeziku R i njegovim paketima ‘dplyr’ i ‘tidyr’. Onaj ko se bavi Data Science-om zna o čemu je riječ”, navodi on u svojoj analizi.

Ko je imao veći broj objava (link, video, slike, status i sl.) na Facebook-u od 1. novembra 2015 – 1. juna 2016. godine možemo vidjeti na grafikonu 1. Očito je da je za posmatrani period Konzum BiH objavljivao uglavnom veći broj postova svakog mjeseca, nego što je to radio Bingo. Najveći broj objava Konzum je imao u 12. mjesecu 2015. godine, vjerovatno zbog praznika Božić i Nova godina, navodi Mijatović u analizi.

Dodaje da bi bilo idelano da je kompanija sa većim brojem objava marketinškog sadržaja prouzrokuje i veći broj pozitivnih reakcija korisnika na takav sadržaj. Da li je to tako u ovom 0slučaju ? Zaključak možemo izvesti na osnovu grafikona  2,  gdje su dovedeni u odnos varijable: broj objava postova i broj reakcija korisnika na takav sadržaj.

Ostatak analize pročitajte na preko slijedećeg linka na portalu Akta.ba

Akos.ba

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top