Ekonomija

Ko su tržišni lideri u proizvodnji kafe u Bosni i Hercegovini?

Visočki Vispak drži 12% udjela Grand Prom a.d., Vispak d.d. i Eurovip d.o.o. vodeći su proizvođači na tržištu kafe u Bosni i Hercegovini, podaci su organizacije Euromonitor International, izvještava Indikator.ba.

Najveći tržišni udio, prema Euromonitoru, ima bijeljinski proizvođač Grand kafe Grand Prom od 22%, visočki Vispak drži 12% udjela, a čitlučki Eurovip (poznat po brandu Brazil kafe) 10%.

Svi ovi proizvođači su, prije svega, usredotočeni na tradicionalnu svježe mljevenu kafu, koja dominira u prodaji kafe u BiH s udjelom od 86 posto u 2015. godini.

Osim toga, njihove robne marke zauzimaju najviše prostora na prodajnim mjestima u zemlji, te su prisutne širom zemlje.

U Euromonitoru procjenjuju da se će se potrošnja kafe u BiH nastaviti razvijati, ali će mlađi potrošači s različitim načinima potrošnje igrati sve važniju ulogu u ukupnoj potrošačkoj bazi. To znači da će savremeni formati kafe kao što su instant kafa i kapsule rasti na štetu tradicionalne svježe mljevene kafe, otvarajući prostor za prodor svjetskih proizvođača.

Prema Euromonitoru, prosječna jedinična cijena kafe u BiH smanjena je za 4% u trenutnim cijenama u 2015. godini, a u konstantnim cijenama pad je iznosio 5%.

Opadajući trend cijena sirove kafe ostavlja prostor za obnovljeni fokus na cjenovno natjecanje za većinu proizvođača. Ovaj trend je posebno jak u najvećoj kategoriji kafe u Bosni i Hercegovini, svježoj mljevenoj kafi, gdje postoji mala razlika između proizvoda različitih proizvođača.

Prema Međunarodnoj organizaciji za kafu, u svijetu je u 2015/2016 godini proizvedeno 143,3 miliona džakova (po 60 kg) kafe, što je povećanje za 0,7 posto u odnosu na isti prošlogodišnji period.

Akos.ba

Povezani članci

Back to top button