Vi ste ovdje
Home > Ekonomija > Klas u plusu već u drugom kvartalu 2014 – povećanje proizvodnje, izvoza i maloprodajne mreže

Klas u plusu već u drugom kvartalu 2014 – povećanje proizvodnje, izvoza i maloprodajne mreže

Klas će se vratiti profitabilnom poslovanju već u drugom kvartalu ove godine, najavio je u ekskluzivnom intervjuu za poslovni portal Indikator.ba Rusmir Hrvić, direktor ove kompanije. 


U prvom obraćanju nekom od medija nakon što je AS Group Jelah preuzeo većinsko vlasništvo u Klasu, Hrvić otkriva ambiciozne planove ove kompanije koji podrazumijevaju povećanje proizvodanog asortmana, izvoza, gradnju prerađivačkih kapaciteta u segmentu jagodičastog voća, ali i povećanje maloprodajne mreže.

U Sparkasse banci, finansijskoj institucjii koja je podržala akviziciju Klasa, ohrabreni su potezima koje je u prvih mjesec dana preuzeo novi vlasnik bh. prehrambenog giganta. Ako su možda bili skeptični u početku, sada, kako kažu, vjeruju da će Klas biti spašen. Šta je do sada poduzeto s ciljem sanacije i oživljavanja Klasa i vjerujete li i Vi u uspjeh? 

– Ako je tačno to što kažete, zaista ne znam razloge zbog čega bi bili skeptični. Nikada nisam sumnjao u projekat akvizicije i razvoja Klasa. Istina pregovori su trajali gotovo godinu dana, ali ne zbog toga što mi nismom bili sigurni u naš plan – naprotiv! Klas je najbolji bosanskohercegovački brand sa tradicijom 112 godina. Od početka smo znali šta želimo i na koji način ćemo naše ciljeve ostvariti. 
Preduzeli smo do sada dosta toga kako bismo Klasu dali mjesto koje zaslužuje na tržištu. Mislim da smo na dobrom putu. Veliki broj Klasovih brandova poput Klasovog brašna, jufke i peciva smo uspjeli vratiti na prodajne police. Slijedi povratak na tržište Klasove tjestenine, zatim Tahanhalve, Bosanskog lokuma, Sarka, i nekih drugih veoma snažnih brandova. Sredinom godine ćemo obavijestiti javnost o prvom „prolaznom vremenu“. 

Veliki problem Klasa su ogromni krediti. Da li Klas uspijeva servisirati obaveze i kako namjeravate rješavati taj problem? 

– Jednostavno, imamo likvidnost. Povećanjem realizacije i vraćanjem Klasovih brandova na prodajne police, imamo i stabilne prihode, koji nam omogućavaju ne samo servisiranje nasljeđenih obaveza, već i realizaciju naših razvojnih planova.  Svakako, treba istaći i značajnu pomoć AS GROUP u tom smislu. 

Kompanija Klas ima veliki potencijal u izvozu. Sa kanalima prodaje koji su u okviru AS grupacije otvoreni u proteklom periodu, posebno imajući u vidu tržišta bliskoistočnih zemalja, kakve rezultate očekujete? 

– Očekujemo realizaciju od 7 do 8 miliona KM. Ova tržišta su prilično zahtjevna, međutim, mislim da smo uspjeli u posljednjih nekoliko godina pronaći način kako da se pozicioniramo sa našim brandovima na ovom području. Upravo na ovim tržištima imamo žestoku konkurenciju iz svih zemalja svijeta, i to nam predstavlja dodatan motiv da uspijemo. 

U prehrambenom segmentu AS Groupa razvili ste široku paletu proizvoda. Da li ćete i kojoj mjeri lansirati nove proizvode i brendove pod markom Klasa? 

– Bit će dosta novina. Imamo ideje. Vidimo veliki prostor u daljem razvoju programa Bosanske kuhinje, jer je u potpunosti kompatibilan sa Vispakovim programom. Naši kupci, pogotovo na stranim tržištima su oduševljeni našom kuhinjom. Klas je tu u segmentu jufki, pita, somuna, tjestenina, bosanskog lokuma, te tradicionalnih bosanskih poslastica, najdalje otišao. Već sada u okviru nacionalnih programa veliki inozemni kupci kombiniraju brandove poput Klasove jufke i Vispakove Begove čorbe, kao zanimljivu i kvalitetnu ponudu svojim potrošačima. Mislim da nam se u tom kontekstu kompetentnost za bosansku kuhinju u okvirima Grupacije dramatično povećala. U tom smislu treba očekivati i naše dalje razvijanje ovog segmenta, ali naravno i ostalih naših proizvodnih programa. 

Nedavno ste obzananili odluku o povratku otkupu jagodičastog voća. Kakvi su planovi u tom segmentu? 

– Planovi su nam veliki. Prva faza je otkup. Druga faza je povećanje kapaciteta. Treća faza je prerada. Slikovito kazano, „da ne izvozimo balvane, već namještaj“. Maline treba preraditi i kao gotov proizvod izvesti, jer na taj način stvaramo novu vrijednost koja se valorizuje putem brandova i njihovog plasmana na tržišta. 
Ove godine ćemo otkupiti oko 1.000 tona malina i ostalog jagodičastog voća. Inače kupovinom Klasa načinjen je jedan od bitnih koraka AS GROUP ka dostizanju strateškog cilja ulaska među pet najvećih prehrambenih industrija u regiji. Nastala je jedna velika kompanija koja je u stanju integrirati kapacitete, znanja i snage, na način da od toga može imati koristi kompletna bosanskoherceogvačka industrija proizvodnje i prerade hrane. Sve naše potrebe za primarnim poljoprivrednim proizvodima kao što su žitarice, maline i ostalo jagodičarsto voće, a koji su nam potrebni, Klas će najprije nastojati podmiriti od domaćih proizvođača i poljoprivrednika. 

Kakav je Vaš stav o razvijanju maloprodaje Klasa, koja se svojevremeno razvijala, ali su je prethodni većinski vlasnici proglasili nestrateškom? 

– Trenuto Klasova maloprodaja broji 44 objekta, a koji se većinom nalaze u Sarajevu. Naš plan je da otvorimo 100 objekata. 

Kada očekujete da će se Klas vratiti profitabilnom poslovanju? 

– Prema našim planovima i očekivanjima, profitabilnost Klasa vraćamo ako Bog da već u drugom kvartalu ove godine.

 

indikator.ba

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top