Vi ste ovdje
Home > Ekonomija > Klas – kompanija od državne važnosti: Delicije koje osvajaju Evropu i svijet

Klas – kompanija od državne važnosti: Delicije koje osvajaju Evropu i svijet

Sarajevska prehrambena kompanija ima zavidnu prošlost, uspješnu sadašnjost i planove da svojim proizvodima osvoji svjetska tržišta.

 

Piše: Ibrahim Sofić

U vrijeme krize vijesti o povećanju proizvodnje i otvaranju novih tržišta su veoma rijetke, a naročito kada se mogu povezati s nekom firmom koja je do prije skoro godinu loše stajala.

Takva situacija bila je u sarajevskom Klasu, gigantu u proizvodnji hrane nastalom 1902. godine. No, promjenom vlasničke strukture krajem februara, kada je kompaniju otkupila AS grupacija, stvari se mijenjaju – prvo u upravi, a potom i na poslovnom planu.

Klas se bavi proizvodnjom hrane – od brašna, preko hljeba, pita, kolača, do smrznutog voća. Poznati je brend u regiji.

“Klas je 2007. godine proizveo 110.000 tona hrane, sa prometom od 110 miliona konvertibilnih maraka poslovanja [55 miliona eura], da bi prošla godina završila sa 57 miliona KM [27,5 miliona eura] prihoda. Trend pada poslovanja bio je vidljiv i početkom ove godine, kada su u januaru i februaru imali rezultate 3,7 i 3,8 miliona KM [1,85, odnosno, 19 miliona eura], da bi mjesečna realizacija u ovom trenutku iznosila blizu šest miliona KM [tri miliona eura]. Bilježimo značajna povećanja poslovanja, kako na domaćem, tako i na inostranom tržištu”, kazao je u razgovoru za Al Jazeeru direktor kompanije Klas d.d. Sarajevo Rusmir Hrvić.

Ističe kako se ovaj trend nastavlja te kako uprava ima viziju i plan da Klas vrati na puteve stare slave. Dodaje kako će, prema njihovim projekcijama, bilans 110.000 tona hrane, koje je proizvodila 2007. godine, biti dostignut iduće godine, a potom se planira dalje povećanje proizvodnje.

Izvoz malina u Tursku i Francusku

Ono što je posebno privuklo pažnju javnosti u proteklom periodu je informacija kako je Klas sklopio poslove s kompanijama iz Turske i Francuske o izvozu maline, naročito kada se zna da je riječ o veoma jakim tržištima.

“U Turskoj vladaju žestoka pravila i tamo je teško prodrijeti na tržište zbog domaćih kompanija. Imali smo ranije kontakte s njima, ali nismo uspjeli. Kasnije je došao novi kupac, kome smo ponudili iste uslove kao i drugima u Njemačkoj i Belgiju, iako su mi saradnici govorili kako sav urod malina bez poteškoća možemo prodati na tržištima Njemačke i Belgije. Odlučio sam se zbog referense uspjeha na turskom tržištu jedan dio malina izvesti u ovu zemlju, što je rezultiralo izvozom 60 tona maline. To je dokaz da je naša malina konkurentna i kvalitetna za tržište Turske”, navodi Hrvić te ističe kako bi za Klas i Bosnu i Hercegovinu bila velika stvar da još značajnije s malinom uđu u tursko tržište.

U Francuskoj je kupac renomirana firma Danone, koja je tražila maline za svoj program hrane za bebe.

“Mi smo poslali svoje uzorke koje su oni tražili iz još tri zemlje, među kojima je bila i Srbija. Uzorci su otišli na analizu u Njemačku, u posebnu laboratoriju, i samo je na kraju Klasova malina dobila certifikat. Po meni je to dokaz kvaliteta i možemo reći da imamo najbolju malinu u Evropi, to pokazuju ove analize i potražnja”, navodi Hrvić, dodavši kako je Klas ove godine otkupio 665 tona malina i ostalog jagodičastog i šumskog voća.

 

“Vjerujte, da imamo 1.665 tona – prodali bismo ih.”

Opširnije na Al Jazeeri:

Klas – delicije koje osvajaju Evropu i svijet

 

AJB

 

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top