Vi ste ovdje
Home > Ekonomija > Kako do posla preko društvenih mreža?

Kako do posla preko društvenih mreža?

U našem regionu, poslodavci i posloprimci trebaju unaprijediti korištenje socijalnih medija u svrhu zapošljavanja.

Piše: Erol Mujanović

Iako se popunjavanje radnih mjesta i dalje vrši preko konvencionalnih medija, kao i preko posebnih agencija i kompanija za zapošljavanje, socijalne mreže polako ali sigurno preuzimaju primat u ovoj oblasti.

Prema podacima poznatog web potala Staff.com iz Oktobra 2013. procenat korištenja Linkedin platforme u svrhu zapošljavanja je porastao sa 78% u 2010. godini na 93% u 2013 godini.

Drugim riječima, u prosjeku, od 10 poslodavaca, čak devet ih koristi socijalne mreže prilikom  jedne ili više aktivnosti procesa zapošljavanja.  Osim uštede novca, zapošljavajući  putem socijalnih medija, kompanije štede ujedno i vrijeme jer je 20% kompanija istaklo i manji utrošak vremena kao prednost  traženja kandidata putem socijalnih mreža. Unaprijeđena je, čini se, i situacija po pitanju jednog od najvećih problema za poslodavce, a to je kvalitet  radne snage, odnosno kandidata, jer je čak 42% kompanija iz gore navedene ankete, istaklo da je poboljšan i kvalitet kandidata pilikom zapošljavanja preko socijalnih medija.

Što se tiče posloprimaca, 29%  njih  je istaklo da koriste web alate kao glavno sredstvo za traženje posla drugim riječima gotovo svaka treća osoba koja traži posao to danas radi primarno putem Facebooka, LinkedIna ili Twittera. Cijeli naš region je dosta ispod navedenih  pokazatelja, ali trend je takođe prisutan i raste velikom brzinom.

Evidentno je, dakle, da uloga i važnost socijalnih medija u traženju posla rastu iz dana u dan, kako za poslodavce, tako i za kandidate i stoga alati kao što su Facebook, LinkedIn, Twitter i nekoliko drugih, predstavljaju danas nezaobilazan izvor informacija kojim se koriste gotovo sve HR službe i kojima se razmjenjuju vrijedne poslovne informacije o novim prilikama, projektima i otvorenim radnim mjestima. 

Privatna strana zaposlenika

Socijalno regrutiranje, koje je još uvijek nov pojam i u fazi definisanja, obuhvata dvije različite kategorije aktivnosti. Tu su aktivnosti u zapošljavanju poznate kao sourcing i koje imaju za cilj proširiti bazu kandidata. Zatim, ativnosti korištenja mreže kontakata i socijalnih medija kako bi se oglašavali oglasi za posao gdje uticajni korisnici (influencers) i posloprimci mogu podijeliti oglas za posao za vlastitim kontaktima i tako drastično povećati broj pregleda oglasa u  veoma kratkom roku.

Mnoge konsultantske kompanije traže eksperte za cijeli region kontaktirajući kandidate preko LinkedIn-a koji u BiH doživljava pravi procvat u 2013 godini. 

Vrijednost i važnost socijalnih medija za poslodavce takođe može da varira ne samo od jedne industrije do druge, nego se situacija razlikuje i za različite kategorije zaposlenih. Naime, kompanije koje imaju posebne programe privlačenja i zadržavanja talenata  imaju od socijalnih medija posebnan doprinos.

Razlog je jer putem socijalnih medija mogu lakše uspostaviti kontakt, te steći sliku i o privatnoj, odnosno ljudskoj strani njihovih ključnih mladih kadrova ili onih koje žele privući, a takav uvid svakako pruža poslodavcu vrlo korisne informacije.

Ovakvi trendovi su doveli i do rađanja  potpuno novih zanimanja, kao što su Social media recruiter ili Social media manager, kako bi se  optimizirali procesi i poboljšali rezultati.

Ako niste veoma ozbiljno pristupili LinkedIn-u u procesu traženja posla, onda je krajnje vrijeme da to uradite. LinkedIn je puno poslovniji od Facebooka i nudi  priliku za isticanje poslovnih iskustava, obavljanih aktivnosti, ostvarenih rezultata kao i za preporuke, poslovne ciljeve, određena pretraživanja i još dosta drugih pogodnosti u okviru besplatnog članstva i Linkedin profila. 

Mnoge konsultantske kompanije traže eksperte za cijeli region kontaktirajući kandidate preko LinkedIn-a koji u BiH doživljava pravi procvat u 2013 godini. Korisnici ove platforme mogu pristupiti i brojnim tematskim grupama i diskusijama, pa tako mogu primati informacije ili oglase za posao samo iz oblasti  marketinga u Hrvatskoj, ili za uslužne djelatnosti u Dubaiju, ili naprimjer informacije za EU fondove širom Evrope, itd.

Facebook profili

Što se tiče Facebooka, u većini razvijenih ekonomija, ogromna većina kompanija smatra da je Facebook važan dio procesa zapošljavanja, a slična je situacija i sa svim velikim  kompanijama u BiH i u regionu koje sve više koriste ovaj medij za identifikaciju kandidata kao i za oglašavanje i širenje poslovnih informacija, što obuhvata naravno i oglase za posao.

Očekuje se nastavak rasta važnosti Facebooka u zapošljavanju i privlačenju talenata u bliskoj budućnosti. Jedna od konkretnih prednosti koja Facebook čini popularnim jeste i ušteda novca koja se napravi, jer čak 90% kompanija, koje koriste ovaj socijalni medij za zapošljavanje navode da troše manje novca za cijeli proces zapošljavanja, jer, naprimjer, ne moraju plaćati oglašavanje u štampanim medijima gdje oglašavanje jedne pozicije u par glavnih dnevnih novina može koštati i nekoliko hiljada eura….

AJB

 

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top