Ekonomija

Halal za sve? Bolje razmislite još jednom!

U halal sektoru, često čujete kako ljudi govore da je halal za sve, te da ima veliki potencijal. Vjerujem da je to tačno, ipak, mnogo bolji posao u prezentovanju halala ćemo učiniti ukoliko znamo šta javnost misli o halalu.

 Novi projekat za istraživanje, kojeg vode specijalisti za istraživanje iz „Etičkog Fokusa“ u Londonu i portal HalalFocus.com, otkriva šta nemuslimani zapravo misle o halalu.

Ispitanicima (3500 njih) iz Danske, Francuske, Njemačke, Južnoafričke Republike, Španije, Velike Britanije, i SAD-a, je postavljeno 10 pitanja u halalu. Razumljivo, 89% njih ne kupuje halal proizvode, 66% njih je imalo negativan komentar o halalu, 5% je imalo pozitivan komentar, a ostali ili nisu znali, ili ih nije bilo briga.

Na ogromnih 92% ispitanika, vijesti o Charlie Hebdo i ISIS-u, su negativno uticale na njihovo poimanje halala; Na 78% jako, na 14% malo ali značajno. U umovima mnogih ljudi postoji jaka povezanost između ovih stvari i njihove percepcije o kupovini halal proizvoda. Sjećam se da sam u prošlosti u nekoliko navrata bio iznenađen, konkretno o tome kako je događaj 9/11 imao uticaja na halal piletinu. Jesu li stvari sada bolje?… očigledno nisu.

 Ono što proizilazi iz ovog istraživanja je to da je potrebno da se uradi još mnogo posla kako bi halal bio prihvaćen od strane javnosti. Istinske vrijednosti halala trebaju biti manifestovane. Ne smije se završiti samo na priči, trebamo uraditi nešto konkretno.

Pojam da halal obuhvata mnoge vrijednosti kao što su: prisutnost u svim prehrambenim navikama, prihvatljiv za sve životne dobi i za pripadnike drugih konfesija, organski zdravstveno ispravni proizvodi, prirodni i prisutni na svim podrjučima svijeta, dodatna kontrola jamči sigurnost kvalitete, i mnoge druge, je daleko od javnosti. Potrebno je da sve vrijednosti i kvalitete koje halal proizvodi posjeduju budu prezentovane i manifestovane na ispravan način.

Samo pogledajte kakvu tranziciju su napravili organski proizvodi, od ekscentričnosti do polica u supermarketima, ili kako su sajmovi o halal proizvodima nadmašili zapadnjačke prodavnice za srednju klasu, te postali oličenje časti. Iz ovoga mnogo učimo. Ovo su primjeri kako plemenite vrijednosti jačaju na tržištu i kako šalju pozitivne vibracije i lijepu poruku.

Proizvodi pričaju svoju priču. Empatični smo i suosjećamo se sa uzgajačima kahve kada čujemo njihovu priču, empatični smo prema njihovim životima i njihovim porodicama. Razumijemo i želimo biti dio toga. Postoji emocionalna povezanost za proizvodima.

Mi ne pričamo priču, mi je etiketiramo. Tržište je prošlo proces etiketiranja, vrijeme je da i mi učinimo isto.

Izvor: halalfocus.net

Autor: Hamed

Za Akos.ba preveo i obradio: Eldin Hota

Povezani članci

Back to top button