>
Hajrudin Ćuprija, direktor OŠ “Fatima Gunić”- Moderni koncept učenja preko platforme Osnovna.ba Hajrudin Ćuprija, direktor OŠ “Fatima Gunić”- Moderni koncept učenja preko platforme Osnovna.ba
Tweet Share 0 Reddit +1 Pocket LinkedIn 0 Direktor Osnovne škole “Fatima Gunić” u intervjuu za Oslobođenje navodi razloge zbog kojih treba koristiti www.osnovna.ba,... Hajrudin Ćuprija, direktor OŠ “Fatima Gunić”- Moderni koncept učenja preko platforme Osnovna.ba

Direktor Osnovne škole “Fatima Gunić” u intervjuu za Oslobođenje navodi razloge zbog kojih treba koristiti www.osnovna.ba, učenje edukativno-zabavnog karaktera koje uspostavlja komunikaciju đaka, roditelja i nastavnika

Početkom septembra pokrenut je novi online obrazovni koncept – www.osnovna.ba. Do sada nije viđen ni u zemljama regiona, a kako smo već pisali iza svega stoji bh. firma Three D One: tim stručnjaka ponudio je moderni koncept učenja, edukativno-zabavnog karaktera u kojem se uspostavlja komunikacija učenika, roditelja i nastavnika. Sistem je namijenjen edukaciji učenika od 5. do 9. razreda osnovnih škola, te sadrži lekcije iz šest predmeta BHS jezik, matematika, fizika, hemija, biologija i engleski jezik.

Budućnost edukacije

Testiran je u OŠ ”Fatima Gunić” gdje su učenici i nastavnici svojim savjetima i idejama pomogli da se riješe određeni problemi, uočeni prilikom razvijanja ove izvrsne platforme. O iskustvima smo razgovarali sa direktorom ove škole Hajrudinom Ćuprijom.

• Kako je vaša škola došla u kontakt sa osnovna.ba i kakve utiske nosite o samom projektu?

– Mi iz OŠ “Fatima Gunić” trudimo se ići ukorak sa vremenom i savremenim tehnologijama, pa smo na samom početku mog mandata opremili multimedijalni kabinet sa kvalitetnim kompjuterima i veoma dobrim serverom. Unazad dvije godine sve učionice imaju projektore i kompjutere. Želimo biti u trendu i koristiti iskustva zemalja regiona. Na raznim seminarima van zemlje, primijetili smo da su, pogotovo škole iz Hrvatske, napravile veliki napredak: već uveliko koriste e-dnevnike, kao i online učenje, koje je tamo sistemski riješeno. Finansira se od ministarstva obrazovanja. Dok ne dođemo do te faze, na nama je da pokušamo nešto uraditi sami. Tražeći način, došli smo do tima ljudi iz osnovna.ba, koji su se ponudili da riješe problem. Dogovoreno je da nas uključe u pilot-projekt, testni program, gdje su nastavnicima održali ciklus predavanja, kako bi nas upoznali sa svojim mogućnostima. Nastavnici su bili oduševljeni, jer mi uvođenjem online učenja, definitivno poboljšavamo nastavu. Za sve negativne stvari koje donose društvene mreže, kao i samo korištenje računara mi, ustvari, nismo ponudili učenicima alternativu. Hajde da se tehnologija iskoristi na pravi način i ako su na internetu, da im ponudimo nešto zanimljivo što bi koristilo, jer bi tako učili. Takmičenje sa drugim učenicima i školama, što ovaj sistem nudi, đake bi podstaklo da dobro utvrde gradivo što bi dalo bolje rezultate. Ovakav vid učenja je budućnost edukacije, a znamo da se u regionu na fakultetima već uveliko koristi. Nadamo se da će i kod nas, pa i u okviru same škole.

• Šta projekt osnovna.ba omogućava učenicima, roditeljima i nastavnicima?

– Projekt je zanimljiv jer daje mogućnost brzog i lakog učenja iz različitih oblasti, u bilo koje vrijeme, uz lagan interaktivni pristup, bez nervoze i stresa. U prezentaciji smo vidjeli da, kada dijete rješava zadatak, a tu nema nastavnika sa ocjenom, on sam sebe testira za koliko može da završi i tako, sigurno, može da postigne bolje rezultate.

Takmičarski duh

Sistem povezuje učenike, roditelje i nastavnike unutar samog razreda, pa i škola gdje oni uz jedan zdravi takmičarski duh savladavaju gradivo. Podsjetimo da je brzi način življenja u BiH dosta udaljio roditelje od škole i samih učenika, pa je ovakav sistem prednost za njih, jer će imati uvid u svakom trenutku: znat će kako dijete provodi vrijeme na internetu a to će biti i korisno. Prednost za nastavnike je da kada dijete radi zadatak i napravi grešku, sistem ga odmah vraća na lekciju koju je radio ranije, ali ovaj put će moći da je obnovi, odnosno da utvrdi gradivo. Imamo situaciju da nam razredi broje do 30 učenika, pa je vrlo teško da nastavnik priđe svakom pojedinačno a to se može sa osnovna.ba.

• Jesu li cijene prihvatljive i kakav je kvalitet lekcija i zadataka?

– Mislim da će biti prihvatljive za roditelje, a važno je istaći da će i oni koji ne mogu da se finansiraju moći da u školskom prostoru koriste besplatno ovaj sadržaj. Ono što sam vidio, sadržajno je izuzetno dobro. Siguran sam da će vremenom sve to još više da se unapređuje. Srž nastavnog programa je zaista obuhvaćena. Drago mi je da je sam način testiranja učenika tu, a obrađene su sve nastavne jedinke iz datih predmeta. Učenicima će najzanimljivije biti međusobno takmičenje u izradi testova i postizanje najboljih rezultata. S druge strane, nastavne jedinke su obrađene i slikovito.

• Da li i ministarstva treba da se uključe?

– Aktiv direktora je imao sastanak sa Ministarstvom obrazovanja KS-a i ono je opredjeljenja da se ide sa pojačavanjem online učenja u školama. Mnoge stvari već su urađene, ali trebaju određena finansijska sredstva, koja još nisu planirana. Što se mene tiče, u potpunosti preporučujem program svima i smatram da nam samo može puno olakšati kako u komunikaciji, tako i u monitoringu učenika. Pratit ćemo njihov rad i vrijeme koje provode na platformi. Nadamo se da će u potpunosti zaživjeti u našoj školi. Do sada smo imali samo prezentaciju programa za nastavnike, a u narednom periodu očekujemo da će se održati učenicima i roditeljima. Ovaj edukativno-zabavni portal je zaista pomoć mališanima od 5. do 9. razreda, kojima je namijenjen.

Oslobođenje

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.