Vi ste ovdje
Home > Ekonomija > Gorak okus uvoznih slatkiša: Zašto nam je tuđe slađe?

Gorak okus uvoznih slatkiša: Zašto nam je tuđe slađe?

Nastupiti na globalnom tržištu, što je cilj zemalja u regiji, je vrlo zahtjevno, zato što tržištu treba ponuditi proizvode kakve ono zahtijeva [Boris Ščitar/Pixsell]

Situacija s ‘pogubnim’ udjelom uvoznih proizvoda za domaće gospodarstvo slična je i u BiH.

Kako nam je rečeno u Vanjskotrgovinskoj komori Bosne i Hercegovine, i njihova je bilanca nepovoljna – lani je izvezeno 19 i pol tisuća tona proizvoda, a uvezeno gotovo 50 tisuća tona.

Najviše se izvozilo na tržišta Hrvatske, Srbije i Makedonije, dok najveći uvoz stiže također iz Srbije i Hrvatske, ali i Austrije i Turske.

Općenito govoreći, kaže stručni suradnik za poljoprivredu i prehrambenu industriju u Vanjskotrgovinskoj komori BiH Sergej Papoči, većina kompanija ima za cilj poslovati globalno.

Brendovi ‘preživjeli’ iz vremena Jugoslavije

Međutim, nastupiti na globalnom tržištu je vrlo zahtjevno, prije svega zato što tržištu treba ponuditi proizvode kakve ono zahtijeva.

Na bh. tržištu se tako, uz domaće proizvođače, nalaze i veliki svjetski brendovi, koji imaju svoje potrošače.

Ipak, ističe Papoči, konzumenti konditorskih proizvoda u BiH ostali su umnogome vjerni proizvodima domaćih kompanija.

“Kvaliteta domaćih proizvoda osigurala je mjesto bosanskohercegovačkim slatkišima na policama bh. trgovina pa i šire. Većina jakih konditorskih brendova u Bosni i Hercegovini prisutni su na tržištu još iz vremena bivše Jugoslavije. Popularnost su održali naravno prije svega kvalitetom proizvoda, kao i kroz sjećanja iz djetinjstva kada su svi kao djeca uživali u omiljenim okusima poznatih, sada regionalnih brendova”, objašnjava Papoči. 

Srbija više izvozi nego što uvozi

Među tim proizvodima i proizvođačima, Papoči između ostalih navodi Bosanski Lokum tvrtke “Klas d.d. Sarajevo”, Eurocrem, Čoko bananu i Medenjake tvrtke “Swisslion-Takovo”, “Agrokomercov” Tops i slično, a ističe i neke nove kompanije koje se ističu kvalitetom proizvoda, pout tvrtke “MAK ZARA” iz Sarajeva, koja je prva bh. Manufaktura čokoladnih pralina.

Iako regionalno tržište čini glavni udio tržišnog ‘kolača’, spomenute tvtke također bilježe rezultate i u zemljama Europske unije, SAD-u, Kanadi, Australiji te na Bliskom istoku.

Opširnije na portalu Al Jazeere:

Gorak okus uvoznih slatkiša

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top