Vi ste ovdje
Home > Ekonomija > Direktor Klasa Nihad Imširović: Lider je najteže biti, to sa sobom nosi dodatnu odgovornost

Direktor Klasa Nihad Imširović: Lider je najteže biti, to sa sobom nosi dodatnu odgovornost

Kompanija Klas ove godine obilježava 115 godina postojanja, a njena pozicija na tržištu je sve bolja.

Koliko je teško opstajati u uslovima u kojima poslujete i, povrh svega, biti lider?

– Kada se posmatra historija Klasa, u njegovom pokretanju i razvoju u ovih 115 godina sudjelovalo je skoro pola Evrope. Uz domaće ljude, Klas su razvijali stručnjaci iz Njemačke, Austrije, Mađarske, Slovenije, Češke… Generacije koje su zavoljele Klas dale su nemjerljiv doprinos ovoj kompaniji i ovom brendu, ali i prehrambenoj industriji na ovim prostorima u cjelini. To je motiv koji pokreće i nas sada, a pokretat će i generacije ubuduće. Dakle, naš osnovni pokretač jesu naši uposlenici, a svakako to jeste i kvalitet naših proizvoda, te prepoznatljivost brendova kao što su Zlatni puder, Bosanski lokum, Klasove jufke, Sarajevski somuni, tradicionalni zaliveni kolači, tjestenina, itd. Ovome treba dodati i bogato proizvođačko iskustvo koje traje 115 godina i nadasve povjerenje naših potrošača. U takvim okolnostima lakše poslujemo, mada uvijek može bolje i mi se trudimo da tako i bude. BiH ima velike mogućnosti za proizvodnju zdrave hrane i Klas zajedno sa ostalim članicama AS Groupa upravo u tome vidi svoju opstojnost i novu šansu. Činjenica jeste da je sve teže poslovati, konkurencija je sve izraženija, nelojalnija, zahtjevi evropskog tržišta sve veći i rigorozniji.

Izvozna tržišta

Za sada se uspijevamo kvalitetno nositi sa svim tim i održavati poziciju lidera, mada je lider najteže biti. To sa sobom nosi dodatnu odgovornost, težinu, obavezu spram potrošača naših proizvoda, ali Klas je naviknut na to. Upravo naši lojalni i odani potrošači jesu naša snaga.

Prehrambena industrija jedna je od najperspektivnijih u BiH, ali je i veoma zahtjevna. Sa kojim se problemima suočavate u poslovanju i koliko država pomaže vaš dalji razvoj?

– Nije lako. Konkurentnost proizvoda jeste osnova opstanka i kvalitetnog razvoja jedne kompanije. Na tržištu gdje nemate jaku sirovinsku osnovu, nedovoljno razvijenu infrastrukturu, a samim tim i visoke troškove nabavke, relativno visoke stope poreza i doprinosa na plate, neadekvatnu uvezanost tržišta rada i obrazovanja, nije lako doći do te konkurentnosti. U poljoprivredno-prehrambenoj industriji među ključnim problemima su i problemi finansiranja i osiguranja obrtnog kapitala, nelikvidnost, neznatni državni poticaji za proizvodnju i izvoz, prekomjeran uvoz i nelojalna konkurencija, loša ili nedovoljna kontrola uvoznih proizvoda… Nažalost, BiH još nema velikih pomaka u kreiranju povoljnijeg poslovnog okruženja koje bi bilo primamljivije za investitore, posebno domaće.

I ove godine je fokus na jagodičastom voću

Da ne bismo nabrajali u koje zemlje izvozite, recite nam u kojim zemljama se ne mogu naći proizvodi Klasa, koja je zemlja vaš sljedeći cilj?

– Klas izvozi na skoro sve kontinente, u više od 20 zemalja svijeta od EU i SAD-a, preko Australije, Kanade, zemalja CEFTA, do Turske. Najznačajnija izvozna tržišta su Turska u koju izvozimo brašno, Hrvatska i Danska sa smrznutim pekarskim proizvodima, Crna Gora sa brašnom, Švedska, Švicarska i SAD sa širim asortimanom. Klas godišnje može proizvesti ukupno 140.000 tona hrane i svakako da ove kapacitete treba maksimalno iskoristiti za plasman robe van granica BiH. Osim kapaciteta, imamo i asortiman interesantan za izvozna tržišta, s posebnim akcentom na tradicionalne proizvode bosanske kuhinje kao što su zaliveni kolači, jufke, somuni, pite, gdje i vidimo svoju najveću šansu. Tu je i vrhunski kvalitet hrane koji obezbjeđujemo strogom primjenom međunarodno priznatih standarda upravljanja kvalitetom – ISO i HACCP, te sve značajniji halal-certifikat. Trenutno smo u intenzivnim pregovorima oko plasmana naših proizvoda na tržište Kine, Pakistana, Albanije, Mađarske te arapskih zemalja. Svakako da ima mnogo prostora za dalji rast izvoza, i mi ćemo prvenstveno u kategoriji smrznutih pekarskih proizvoda intenzivno raditi na dodatnom i značajnijem plasmanu.

Često na tržište izbacite neki novi proizvod. Koliko je teško danas biti inovativan, pogotovo u branši u kojoj se, čini se, nema više šta izmisliti?

– Naša kompetentnost za bogato naslijeđe bosanske kuhinje daje nam odlučujuću prednost na tržištu. Svaki put kada inoviramo u okviru ovog programa, mi smo prvi i originalni, jer zanimljivost i posebnost ukusa bosanske kuhinje činimo dostupnim cijelom svijetu. Tako je bilo i sa Klasovim jufkama, tako je i sa Klasovim pitama, Sarajevskim somunom, hurmašicom, pilavom, koji u milionima komada ulaze danas u domove ljudi širom svijeta. Ogromno je naslijeđe bosanske kuhinje čiji ukusi se svojom raznolikošću dopadaju svima onima koji je probaju. Tu vidim veliki potencijal za dalje inovacije i razvoj. S druge strane, nastojimo ići u korak sa evropskim i svjetskim trendovima na tržištu prehrambenih proizvoda, jer svjesni smo da savremeni kupci uvijek traže nešto novo.

Standardi

Potrošači u BiH stalno tragaju za nečim novim, drugačijim okusima i mi na sve to moramo adekvatno i odgovoriti. Moramo im biti na usluzi i moraju biti sigurni da će im Klas ponuditi ono što traže, novu vrijednost, novi kvalitet. U tu svrhu, osim vlastitog sektora razvoja, u stalnim smo kontaktima i koristimo usluge referentnih kompanija u segmentu inovacija. BiH ima velike mogućnosti za proizvodnju zdrave hrane, organske hrane gdje vidimo dodatnu priliku.

Kad smo već kod novih proizvoda, osim jufke u posudi, imate li u planu i neke nove za naredni period?

– Lansiranjem jufke u posudi postavili smo sebi visoke standarde inovacija. Prvi smo u BiH upakovali jufku u čvrstu posudu koja proizvod štiti od lomljenja i isušivanja, te tako osigurava svježinu kao i prvog dana, što i jeste slogan lansiranja ovog proizvoda „Svježa kao prvog dana“. Nešto ranije na tržište smo plasirali četiri nove vrste hljeba, zatim tu su i nova pakovanja Klasovih pita i Sarajevskog somuna, Klasovo smrznuto voće sa plantaža naših kooperanata, Fit keks, Klasove tortice… Naravno, nastavljamo razvoj novih proizvoda, prije svega, u kategorijama konditoraj i pekarstvo, jer želimo opravdati titulu lidera koji nameće trendove. Uskoro lansiramo novu liniju proizvoda koja je ciljano namijenjena našim najmlađim potrošačima, ali neka to za sada ostane tajna i neka bude poklon povodom 115. rođendana.

Kakva je bila 2016. godina za Klas i šta očekujete od 2017?

– Mi smo skoro pa na početku investicijskog ciklusa, novih projekata, daljeg širenja asortimana, iskoraka na nova evropska i svjetska tržišta. Težnja i cilj još značajnijeg unapređenja kvaliteta proizvoda, tehnoloških procesa, implementacije dodatnih standarda su naša zadaća, a i obaveza u budućem radu. Kroz sve to želimo dodatno ojačati našu lidersku poziciju u prehrambenoj industriji i svojim krajnjim potrošačima ponuditi još kvalitetniji i inovativniji proizvodni asortiman. Naš dugoročni plan je rasti i razvijati se. Ključna prednost Klasa jesu, ponavljam, njegovi uposlenici, 115 godina tradicije, širok asortiman proizvoda vrhunskog kvaliteta i neprocjenjivo proizvođačko iskustvo. Očekujemo još bolju poslovnu godinu.

Piše: Minela PAMUK

Oslobođenje

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top