Vi ste ovdje
Home > Ekonomija > Brendirani proizvodi imaju veću vrijednost: Kupujmo domaće, ali brendirano

Brendirani proizvodi imaju veću vrijednost: Kupujmo domaće, ali brendirano

Poljoprivredni proizvođači u BiH zainteresovani su za zaštitu svojih proizvoda, za njihovo brendiranje, ali prema riječima Tajiba Joldića, direktora kompanije Voćni Rasadnik d.o.o. Srebrenik, neuređenost i neorganiziranost državnih institucija zbunjuje mnoge od njih, te ne znaju kome da upute zahtjeve za brendiranje, niti ko je nadležan za ove aktivnosti.

Da je zaštita proizvoda dugotrajan proces za koji se mnogi neće odlučiti tako lako pokazuje primjer boričkog krompira. Naime, Udruženje proizvođača krompira Borike, kod Rogatice krajem oktobra od Instituta za intelektualno vlasništvo BiH dobilo je certifikat čime je ovaj krompir postao zaštićena robna marka. Ono što je zanimljivo jeste da je procedura samog dobijanja certifikata trajala tri godine, jer je Udruženje prijavu za priznanje individualnog figurativnog žiga borički krompir podnijelo krajem 2011. Danas, svi članovi Udruženja koji ispunjavaju propisane uslove o kvalitetu sjemenskog merkantilnog krompira imaju pravo da na tržištu svoj proizvod deklarišu i prodaju pod nazivom borički krompir.

 Ana Marušić-Lisac, konsultant Njemačkog društva za tehničku saradnju, je ove sedmice istakla kako romanijski skorup-kajmak treba da bude zaštićen proizvod zbog specifičnosti njegovog kvaliteta, u skladu sa iskustvima EU koja postoje na zaštiti proizvoda.

– Romanijski skorup ima sve preduslove da bude registrovan pod oznakom originalnosti pri nadležnom tijelu Agencije za sigurnost hrane BiH, istakla je Marušić – Lisac pozivajući sve lokalne proizvođače da učine sve što mogu kako bi obilježili svoj proizvod zasluženom oznakom jer takvi proizvodi imaju lakši put do potrošača.

 

Oslobođenje

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top