Ekonomija

Bijeljina: Natura Food iz Balatuna postaje vodeći domaći i izvozni brend

Početkom 2014. osnovana je kompanija pod nazivom Natura Food d.o.o. Balatun, Bijeljina koja se bavi preradom voća i povrća. Natura Food proizvodi pod brendom Natura. 

Fabrika Natura koja se nalazi u Balatunu kod Bijeljine se primarno bavi proizvodnjom kornišona, koji iznose oko 60% od ukupne proizvodnje, a kompletna sirovina se obezbjeđuje iz vlastite domaće proizvodnje. Pored kornišona Natura proizvodi razne vrste kiselih paprika, kisele salate, miješane salate, ajvare, te slatki program marmelada, pekmeza i džemova. U izgradnju fabrike i proizvodnog pogona investirano je oko milion eura. Nova fabrika sa modernim pogonom u skladu sa EU propisima se prostire na površini od 1.600 m2 i raspolaže sa kompletnom linijom za preradu pomenutih proizvoda.

Dio je Adriatic Group koja je i suvlasnik 70% kompanije. Pored Natura Food, grupaciju Adriatic čine firma Brajlović GmbH Vienna, Brams d.o.o. Sarajevo, Natura GmbH Stuttgart, Adriatic UK Ltd. London, Agrona d.o.o. Živinice, te marketinška i PR agencija PRicha Sarajevo.

Kornišon – vodeći brend

Natura Food u toku sezone zapošljava oko 120 radnika i u prosjeku, prema kupcima, mjesečno plasira oko 200 t robe. U prošloj sezoni, koja je uvjetovana poplavama bila izuzetno teška, prerađeno je oko 1.000 tona sirovine.  

Godinu dana nakon osnivanja, razgovarali smo sa izvršnim direktorom Natura Food d.o.o. Senahidom Huremović o postignutim rezultatima, te planovima za naredni period.

“Mlada smo firma koja je u kratkom periodu, i uz teške uslove ostvarila zavidne rezultate. Prešli smo zadani plan za čak 40%. Uspjeli smo oformiti tim koji konstantno radi na poboljšanju kvalitete i novog asortimana. Uspjeli smo osigurati tržište u BiH i EU.  Zbog svega navedenog, s pravom možemo reći da ćemo uskoro postati jedan od vodećih domaćih brendova iz prehrambene industrije”, ističe on za eKapija.ba.

Navodi da Natura Food u asortimanu ima oko 40 proizvoda i da se svi proizvodi ističu kvalitetom i cijenom. Ipak, najtraženiji, najkvalitetniji i najprodavaniji proizvod je delikates krastavac kornišon.

“Ponosni smo na njega, jer je riječ o proizvodu koji proizvodimo na vlastitim plantažama. U BiH imamo priliku da uzgajamo visokokvalitetni kornišon koji plasiramo na domaće i ino tržište. Naša namjera je da kornišon u narednih 5 godina postane jedan od vodećih izvoznih artikala iz BiH. Pored kornišona, izuzetno traženi proizvodi su i pekmez od šipurka, te blagi i ljuti ajvar”, dodaje Huremović.

Na pitanje kakva je saradnja sa domaćim trgovačkim lanica, Huremović ističe da su sklopili strateški sporazum sa bh. trgovačkim lancem Bingo koji značajno doprinosi razvoju, kako njihove kompanije, tako i domaće poljoprivredne proizvodnje.

“Pored toga, svoje proizvode prodajemo u vodećim trgovačkim lancima i prema povratnim tržišnim informacijama, u segmentu prodaje kiselih krastavaca već zauzimamo vodeće mjesto u BiH”, napominje naš sagovornik.

Investicije u proširenje asortimana

Inače, Natura Food oko 70% proizvodnje plasira na tržištu EU preko ino partnera. U Austriji distribuciju rade preko firme Brajlović GmbH, u Njemačkoj preko firme Natura GmbH, na Skandinavskom tržištu distributer je respektabilna firma Plivit Trade, u Velikoj Britaniji preko Adriatic UK, te u zemlje Beneluksa proizvode plasiraju preko firme Edex. Za švedsko tržište Natura proizvodi prerađevine od voća i povrća pod brendom Plivit. Najpoznatiji i najtraženiji proizvod na tržištu EU je Naturin krastavac kornišon, zatim slijede paprike i marmelade.

Kada je u pitanju proširenje proizvodnog asortimana, Huremović nam priča da su već investirali u proširenje prozvodnih kapaciteta slatkog programa, koji se pokazao izuzetno kvalitetan i tražen među krajnjim kupcima, a u toku 2015. Natura planira i sa proširenjem svog asortimana.

“Naši tehnolozi rade na razvoju termostabilne marmelade koja je značajan input konditorskoj industriji. Razvijat ćemo tzv. premium proizvode uglavnom namijenjene EU tržištu”, kaže nam Huremović, dodajući da je u planu i proširenje proizvodnih kapaciteta, nabavka novih mašina za proizvodnju i proširenje hladnjača u toku iduće godine.

“U 2015. planiramo uduplati proizvodnju. Tržište smo već obezbijedili i sklopili dugoročne ugovore sa distributerima. Planiramo i proširiti i povećati proizvodne kapacitete i asortimane u proizvodnji, uvesti nove linije za koji se pokazao interes. Također smo već počeli sa programom podrške poljoprivrednicima koji se bave uzgojem kornišona preko firma Agrona d.o.o. Živinice, koja je i članica naše grupacije. Naš cilj je da potaknemo domaće proizvodnje i utičemo na razvoj domaće poljoprivrede, te smo iz tog razloga i pokrenuli projekat kojim ćemo poticati domaće poljoprivrednike na uzgoj krastavaca, bobičastog voća i paprika. U tom smislu, očekujemo i pomoć nadležnih institucija i  ino donatora koji žele podržati kvalitetne projekte iz domene razvoja poljoprivredne proizvodnje u BiH”, zaključuje izvršni direktor Natura Food.

 

ekapija.ba

Povezani članci

Back to top button