Vi ste ovdje
Home > Vijesti > Vijesti iz zemlje > Bez povećanja akciza na gorivo nema novih kilometara na Koridoru 5C

Bez povećanja akciza na gorivo nema novih kilometara na Koridoru 5C

Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić (HDZ) u intervjuu za „Dnevni avaz“ izjavio je da je za neredne četiri godine neophodno osigurati još 870 miliona eura kako bi Federacija imala završeno 70 posto Koridora 5C.

– Međutim, daljnja gradnja autoceste neće biti moguća bez povećanja akciza na gorivo. Kreditni kapacitet s deset feninga je iscrpljen te je potrebno ići s povećanjem akcize na gorivo na 20 feninga kako bismo nastavili s realizacijom planiranih projekata kada je riječ o gradnji autoceste na Koridoru 5C – naglasio je Lasić.

Govoreći o prioritetima, naglasio je da će to biti gradnja ceste od Međugorja prema Počitelju i Buni, zatim dionica Zenica jug – Zenica sjever i dalje do općine Žepče te od rijeke Save kod Svilaja do Odžaka.

– Prioritet nam je i gradnja brze ceste Lašva – Travnik dužine 24 kilometra. Također, i nastavak gradnje dionice ceste M-18, na prijevoju Karaula, zatim ceste Neum – Stolac, Južne obilaznice Mostara, nastavak gradnje ceste Bihać – Bosanska Krupa, kao i obilaznica Bugojna. U 2016. planiramo gradnju 30 kilometara autoceste, odnosno otvaranje pet aktivnih gradilišta – pojašnjava Lasić.

Za finansiranje gradnje poddionica Drivuša – Klopče osigurana su sredstva putem ugovora između BiH i Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj u visini od 28 miliona eura.

– Pokrenute su aktivnosti za kreditno zaduženje kod Fonda za međunarodni razvoj za osiguranje sredstava u visini od 60 miliona eura za finansiranje gradnje poddionice Klopče – Donja Gračanica, kao i kod Evropske investicijske banke u visini od 100 miliona eura za sufinansiranje gradnje poddionice Međugorje – Počitelj. Krediti će biti vraćani iz prihoda od naplate cestarine i akcize na gorivo – kaže Lasić.

Lasić je također govorio o značaju optimizacije trase Konjic – Mostar sjever.

– Novim položajem trase autoceste koja prolazi kroz planinu Prenj omogućava se da ova dionica bude prihvatljivija za finansiranje. Vladi FBiH i Parlamentu predložit ćemo novi položaj trase, tačnije njeno skraćenje za 14 kilometara, čime će biti ostvarene uštede od 300 miliona eura. Optimizacijom trase, petlja Jablanica udaljena je svega sedam kilometara više nego što je to predviđeno – ističe Lasić.

Što se tiče željezničkog saobraćaja, rekao je da je Luka Ploče cijelim svojim poslovanjem oslonjena na privredu BiH, odnosno željeznički koridor 5C.

– Željeznički koridor 5C u dužini od 22 kilometra nalazi se u Hrvatskoj, ali odredbe hrvatskog zakonodavstva ne dozvoljavaju da njihovim prugama prometuju željeznički operateri zemalja koje nisu članice EU. „Željeznice FBiH“ imaju interes da prevoze robu direktno iz Luke Ploče, ali zbog zakonske regulative u Hrvatskoj to nije moguće – ističe Lasić.

Domaće kompanije stekle reference

Gradnja cestovne infrastrukture, naglašava Lasić, pokretač je rasta bh. privrede.

– Do sada je na gradnji Koridora 5C angažirano oko 5.000 radnika te 90 domaćih kompanija. Zahvaljujući angažmanu na gradnji Koridora 5C, domaće kompanije stekle su reference za gradnju kompleksnih objekata na Koridoru 5C kao što su tunel „1. mart“ ili gradnja mosta Studenčica – kaže Lasić.

Akos.ba

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top