Vi ste ovdje
Home > Ekonomija > Kupujmo domaće i halal > Amir Sakić: Ključ uspjeha je u odgovornim ljudima

Amir Sakić: Ključ uspjeha je u odgovornim ljudima

Na pola puta između Kalesije i Tuzle, duž starih rimskih i austrougarskih putova nalaze se Kikači, rodno mjesto Amira Sakića, direktora Agencije za certificiranje halal kvalitete. U razgovoru za poslovni portal Akta.ba kaže nam kako je jako vezan za rodni kraj, zašto postoji puno razloga, kako racionalnih, tako i onih emotivnih zbog čega se vjerovatno i nije nikad dugo zadržao na nekoj inozemnoj adresi. Sve svoje školovanje, životni i radni vijek proveo je u Bosni, iako je imao svoje istočne, zapadne i sjeverne prilike, ali ni jedna ga nije uspjela trajno zadržati.

PUT U NEPOZNATO

Svoje prvo stručno zvanje stekao je završetkom Gazi Husrev-begove medrese u Sarajevu, a drugo završetkom studija bosanskog jezika i književnosti na Filozoskom fakultetu u Tuzli. Radio je poslove koji su vezani za svaku od dvije glavne diplome, tako da ga i danas poneko zovne efendija, a bivši učenici profesore.

Kada bi morao birati, ne zna da bi nekoj od ovih struka dao primat jer su mu obje podjednako drage i obje je, kaže, radio sa velikim zadovoljstvom.

Stjecajem okolnosti Sakić je već deset godina na poziciji direktora Agencije za certificiranje halal kvalitete. Nastanak Agencije naš sagovornik opisuje kao put u nepoznato i neizvjesno, ali moguće. U posljednoj deceniji halal u svijetu se nalazi pred izazovom tranzicije i prelaska sa tradicionalnog na moderni pristup u provjeravanju i potvrđivanju halal statusa prehrambenih proizvoda, primarno mesa i mesnih prerađevina. Suočena sa zahtjevima tržišta, industrija je pokušavala da iznađe način da postigne povjerenje i ispuni očekivanja konzumenata. Jedan od tih izazova je i garancija da određeni proizvod ispunjava norme koje proističu iz vjerskog učenja. Ovdje treba spomenuti da se unutar učenja svake objavljene religije nalaze propisi o dozvoljenoj i zabranjenoj hrani i načinima njenog konzumiranja. U islamu se ove norme označavaju terminom Halal.

“Iako je u mnogim aspektima Bosna i Hercegovina u to vrijeme zaostajala za drugim zemljama, na inicijativu nekolicine naših kompanija, Islamska zajednica je donijela odluku da uspostavi sistem halal certificiranja koji će uvažavati međunarodne standarde, ali biti u suglasju sa našim nacionalnim propisima”, kaže Sakić, prisjećajući se brojnih izazova na koje su nailazili tokom uspostavljanja Agencije u BiH.

Rezultat ovog napornog rada, kaže naš sagovornik, jeste da je Bosna i Hercegovina prava zemlja u Evropi, a druga u svijetu koja je registrirala nacionalni halal standard. Također, važno je navesti podatak da je ovo bio jedini izvorni bosanski standard kojeg su preuzele i koriste druge zemlje.

Agencija na čijem se čelu nalazi Sakić je zahvaljujući profesionalizmu i predanom radu, kroz prethodne godine dobitnik brojnih priznanja i nagrada. Posebnog recepta za uspjeh nema.

“Nekoć sam čuo izreku da onaj ko hoće da ide naprijed, mora gledati naprijed. Postoje brojne metodologije koje, ako se pravilno primijene, mogu svakoj organizaciji osigurati održivost i kontinuirani napredak. Međutim, ključ uspjeha nije u teoriji, nije u metodologiji, ni u ideji, ni u novcu. Ključ uspjeha je u ljudima koji su prije svega odgovorni, a poželjno je i da se identificiraju sa onim što rade i vjeruju da je uspjeh moguć. Nijedna ideja, nijedan rezultat nije postigao sam sebe, već je realiziran naporom nekog pojedinca ili grupe. Mi smo u konačnici ljudi i drago nam je kad drugi vide naš uspjeh”, pojašnjava Sakić, smatrajući kako je za svaku organizaciju najvažnije da radi prave stvari, na pravi način i u pravo vrijeme.

HALAL “PARA”

Kako u poslovno, tako i privatno Sakić je vječiti optimista koji u svemu nastoji vidjeti bolju stranu. Voli urednost i pasionirano se posvećuje realizaciji svojih ciljeva. Voli čitati i tragati za različitim informacijama, a efikasan psihički odmor je moguć kaže uz umjerenu fizičku aktivnost.

Od Sakića, bi vjerujemo mogli dosta naučiti i ostali menadžeri. Smatra kako dobar menadžer treba da bude: vizionar, dostupan za komunikaciju, otvoren za nove ideje, umjereno samokritičan i nesebičan. Današnji menadžeri mogu uživati u blagodetima različitih oblika informatičke, tehničke i stručne podrške. U ova tri aspekta menadžerima je svijet na dlanu, svi imaju iste prilike ali ne daju iste rezultate i svaki se razlikuje od onog drugog.

Sakić smatra da ono što ponajviše doprinosi razlikama nisu znanje i vještine, već karakterne crte i moralni principi koji daju presudni „šmek“ stilu upravljanja, donošenja i provođenja odluka, te građenja međuljudskih i primarno poslovnih odnosa. Biznis želi sigurno okruženje, a najbolje se posluje sa ljudima koji ispunjavaju svoje ugovorene obaveze i na čiju se „i riječ“ možete osloniti. Svi smo mi naučeni da se primarna mjera uspješnosti temelji na pozitivnim učincima i profitu. Pitanje je prihvatljivosti pojedinih rezultata koji su postignuti ako su pri tome pređene neke crvene linije, prekršeni propisi i uzurpirana prava. Koristilo bi stoga da se promoviraju i u obaveznu edukaciju uvrste i neki drugi sadržaji, kako bismo kao država i društvo bili prepoznati po menadžerima koji nisu samo snalažljivi i sposobni, već i pouzdani i od riječi.

Sakić smatra kako se kod nas s nekad jako vodilo računa o porijeklu prihoda. Samo oni prihodi koji su zasluženi, stečeni poštenim i legalnim radom, smatrani su halal parom.

“U našoj kulturi i tradiciji postoji vjerovanje da halal para ne može propasti niti izgubiti vrijednost. S vjerskog aspekta, nisu jednaki količina novca i berićet, korisnost tog istog novca. U ovom kontekstu važno je potaknuti i poslodavce i uposlenike da svako ispuni svoju obavezu, radnik da uradi a poslodavac da bez odlaganja isplati zasluženu zaradu. Ovo je jednostavan islamski poslovni princip koji može doprinijeti našem ukupnom blagostanju.”

Novac troši za porodične potrebe, poklone i putovanja. Oženjen je i ima dvije kćerke i sina.

Na naše pitanje koji modni stil preferira? Sakić kaže: “Prilikom kupovine stil ima prednost nad brendom, kvalitet nad cijenom. Na poslu klasična odijela, uvijek košulja, kravata po potrebi. U slobodno vrijeme džins ili sportska odjeća.”

AKTA.BA POUZDAN IZVOR INFORMACIJA

Nismo propustili priliku da prvog čovjeka Agencije kao našeg dugogodišnjeg poslovnog partnera ne upitamo, ša misli o poslovnom portalu Akta.ba.

Na pitanje je rado odgovorio. Kaže, kako je Akta.ba pouzdan izvor dnevne doze poslovnih informacija. Objektivna, sa pozitivnim pristupom u prezentiranju informacija

Elvira Kokor

akta.ba 

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top