Islamske temeKnjiževni kutak

Život i djelo posljednjeg Vjerovjesnika prikaz i analiza događaja

Nedavno smo u našem književnom kutku predstavljali ovu knjigu http://akos.ba/zivot-i-djelo-posljednjeg-vjerovjesnika/) , tada sam kao hediju na poklon dobila oba toma ove knjige i kako sam ja strastveni knjigoljubac naravno odmah sam je počela i čitati.

Već poslije nekoliko stranica bila sam oduševljena načinom na koji autor predstavlja događaje koji su predhodili objavi , društvo Mekelija prije objave i  mada sam ja do sad pročitala gotovo sve sire Božijeg Poslanika s.a.w.s. objavljene na našem jeziku, u ovoj sam knjizi našla mnoštvo podataka koji su mi bili do sada nepoznati, ali ono što je možda još važnije ova knjiga daje i potpuno drugi pogled na vrijeme prije Objave, period Poslanstva, način odgoja ashaba i društvo u cjelini.

Ono što je važno za napomenuti da je knjiga“ Život i djelo posljednjeg Vjerovjesnika prikaz i analiza događaja“  potpuno bezvremenska, mnoštvo savjeta za primjenu u našem svakodnevnom životu pisano jasnim i jezgovitim jezikom uz odsustvo dugih pojašnjenja i stručnih termina svakako će ovu knjigu svrstati (makar kod mene ) u top pet knjiga za čitanje.

Ono što sam odlučila danas podijeliti sa Vama je isječak iz knjige koji se odnosi na postepenost u djelima. Zašto baš ovo  jasno nam je vjerujem svima jer živimo u vremenu kad sve želimo sad i odmah, omladina nam „nema vremena“ da čeka, stari su nam nestrpljivi,a mi koji smo u sredini između toga dvoga „ne stižemo ništa“ i samim tim nam je granica strpljenja na vrlo nezavidnom nivou.

Mislim da će nam svima koristiti podsjetiti se na mudrost postepenosti kroz proučavanje Vjerovjesnikovog s.a.w.s. života koji nam pokazuje ispravno shvatanje stvarnosti  u kojoj se živi, te ispravnu dijagnozu bolesti i recept za lijek.

Evo isječka iz knjige „Život i djelo posljednjeg Vjerovjesnika prikaz i analiza događaja“ koji govori o tome:

„ Islamska da’va počela je postepeno,precizno vodeći ljude. Počela je sa fazom formiranja temelja i odabira sljedbenika,zatim slijedi faza sučeljavanja i otpora,pa faza jačanja i pobjeda.Bilo jenemoguće da počne sa svim ovim fazama u isto vrijeme jer bi se suočila sa poteškoćama i bila sputana. Isto tako, nije bilo moguće da jedna faza dodje prije vremena jer bi se desila zbrka i poremećaji.
Izuzetno je važno uzeti u obzir ovaj zakon postepenosti jer „neki koji rade na polju islamske da’ve misle da se snaga može postići preko noći i žele da u tren oka promjene stvarnost koju živi islamski ummet,ne obazirući se na posljedice,ne razumjevajući okolnosti i prilike koje su uzrok ovakvog stanja i bez adekvatne pripreme preduvjeta,metoda i sredstava“

Ako pažljivo proučimo Kur’an časni i čisti Vjerovjesnikov s.a.w.s. , sunnet,naučit ćemo kako i sa kakvom postepenošću i skladom se, pod Vjerovjesnikovim s.a.w.s. vođstvom, odvijalo islamsko mijenjanje arapske sredine, a odatle i čitavog svijeta. Stvari su se kretale prirodnim tokom, malo-pomalo,dok se nisu zaustavile ondje gdje je Allah, Gospodar svjetova htio“.

Potrebno se držati ovog Božanskog zakona o postepenosti u vođenju ljudi i kad se hoće primjeniti islam u životu i upražnjavanju islamskog načina života koji donosi snagu.

To je isti onaj put kojim je kročio Vjerovjesnik s.a.w.s. da bi promjenio paganskim način života u islamski. Trinaest godina u Mekki njegova osnovna zadaća bila je da odgoji generaciju vjernika,koja će biti u stanju podnijeti teret da’ve i ispuniti obavezu džihada radi zaštite vjere i njenog širenja. Zato mekkanski period nije bio period propisivanja koliko period odgajanja i razvijanja.

Promjene koje je predvodio Vjerovjesnik s.a.w.s. počele su od ljudskih duša od kojih je stvorio velikane s kojima je pokrenuo društvene promjene,jer je izveo ljude sa tmina na svjetlo iz neznanja u znanje, iz dekadentnosti u napredak,te je s njima napravio najfascinantniju civilizaciju koja je ikada postojala.“

Neka nam ovaj kratki isječak iz knjige „Život i djelo posljednjeg Vjerovjesnika prikaz i analiza događaja“ bude podsjetnik u svakodnevnom životu da se stvari odvijaju postepeno, da izgradjujući i mjenjajući sebe mi mjenjamo i društvo u kojem živimo, da se promjene ne dešavaju preko noći uprkos našim željama i stremljenjima već je to dugotrajan proces koji poštuje Allahovu odredbu postepenosti u svemu.

Pozivam Vas da svoju kućnu bibilioteku obogatite knjigom „Život i djelo posljednjeg Vjerovjesnika prikaz i analiza događaja“ te da nakon što je pročitate podijelite sa nama dijelove knjige koji su Vas posebno dojmili i uticali na vas.

za akos.ba  Velida Olovčić